Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Emily - 12 juli 2011 20:29

Idag efter frukost bar det iväg.. Jag, Elliot och Smackie åkte till macken för att handla sallad och dricka och sedan hämtade vi upp Helena. Sedan bar det iväg mot Gnesta och gulingarna  

Vi åt lunch ute i solen, Elliot sprang omkring och busade och träffade tervliga människor. 3 av ledarna som jobbade detta läger har jag jobbat med förut så det var skoj att träffa dem. Jag saknar att jobba där om somrarna måste jag erkänna! Alla goa hästar och glada barn/ungdomar.

Elliot träffade en hundvalp, 14 v tror jag den var och jäääätte söt! De busade lite tillsammans, gulligt!

Lyckades även få en sticka under nageln när vi var där vilket kankse var mindre trevligt och inte får jag ut den heller. Den sitter för djupt..

Kikade även på hästarna men jag såg inte "min" gamla Bento. Han gick och skruttade i hagen då han inte gick med å lägret. Det var lite tråkigt men jag får se honom innom kort ändå  

Hemresan gick bra och vi stannade på Donken hemma i Haninge för en glass. Blev inte till att sitta så länge och fika då Elliot tycker det är tråkigt och inte vill sitta still.. Men så är det att ha barn!

Nu på kvällen har Sanna varit förbi en sväng vilket var trevligt!   Även om jag inte alltid är det mest sociala just nu..


Så, tack alla för en bra dag!  

Av Emily - 12 juli 2011 20:14

 

Visst har jag väl nämnt att jag har världens goaste son?!   En riktigt liten busunge!

Nu sover han i sitt rum och det har gått ganska bra med "flytten" dit. Han vaknar dock på nätterna och kommer upp till oss. Jag försöker lägga honom i sin säng igen men det har inte gått något vidare hittils. Visst är det himla mysigt att ha honom i sängen med oss men han är som en liten virvelvind och flyger omkring och sparkas.

De senaste dagarna har tänderna bråkat med honom ordentligt igen. Det "ploppar" upp nya taggar i munnen hela tiden. Just nu tror jag att han har 7 tänder som är på väg ner.. Vilket kan göra honom lite småkinkig mellan varven. Tänderna har även ställt till det med sömnen, han vaknar och är ledsen flera gånger/natt och tar sig i munnen och säger "ajj ajj!". Men snart borde alla tänder ha kommit om det ska fortsätta i detta tempo!

Det bästa som finns just nu är att vara ute och leka! Badbaljan är en favorit vid varmt väder och även att bli jagad. Hans små ben går som trumpinnar, jag fattar inte hur han orkar!

Vi får se hur det kommer gå att bli storebror.. Om det kommer bli någon avundsjuka etc, men det lär visa sig..


 

Ovido - Quiz & Flashcards