Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Hemkörning

Av Emily - 17 januari 2012 16:33

Idag fick vi hem vår matkasse från Coop som H fått i julklapp av sitt jobb. Himla smidigt! Så ikväll ska vi testa och se hur första receptet smakar.. Tror jag ska testa den vegetariska lasagnen..


Igår red jag ut på Corita på kvällen. Vi skrittade och travade lite. Gjorde lite lösgörande övningar. Hon gick rätt bra men tappade H.bak stundtals. Annars tycker jag att hon fick med bakdelen och ryggen förvånansvärt bra! Skoj!


På kvällen igår började Smackie att löpa. Vilken tajming! Med tanke på att det varit en okastrerad hanne här ett tag som fick åka hem till sig igår morse.. Flyt!


Denna dag har vi bara varit hemma. Ungarna har sovit en hel del då båda är lite småhängiga. Under tiden har jag passat på att städa och röja.. Finns ju hur mycket som helst att ta tag i - SEEEEEGT!!


Efter att Elliot hade sovit middag idag frågade jag honom om han var hungrig och jag fick "näe mamma" till svar. Eftersm jag tyckte att han skulle äta något försökte jag igen "Vill du ha en mandarin?". Elliot tittar på mig och säger "Näe tack, mamma". Tycker att det känns skönt att han kan uppföra sig och vara trevlig mellan varven här hemma :P Just nu är det ju så mycket trots.


Näe, nu ska jag se till att återta städningen... Och umgås med mina barn som mer eller mindre precis vaknade.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 31 januari 2012 22:00

Igår var jag med Elliot hos läkaren. Jag hade tagit ledigt från dagis för att vi skulle få lite kvalitetstid efter.   När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan klädde vi på oss för att gå ut med hunden och åka pulka. Vi mötte upp Kristin med hund...

Av Emily - 19 januari 2012 10:11

Har jag sagt att jag har världens bästa familj?!              ...

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap. Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar o...

Av Emily - 12 januari 2012 22:24

Sitter och försöker skriva ihop ett nytt CV, vilket INTE är det lättaste! Jag har jätte svårt att komma igång och även att få det bli bra. Det här med att skriva och formulera sig är inte riktigt min starka sida. Ja, vi får se hur det hela slutar! ...

Av Emily - 9 januari 2012 21:18

Efter ett antal dagar i skritt blev det några steg i trav idag på Corita. Förutom att hon är lite stel kändes hon helt ok. Såret och svullnaden på ena bakbenet har inte riktigt givit med sig än men ser ut att vara på bättringsvägen. Men så länge hon ...

Presentation

Elliot

 

Wilgot

 

Hjärtat

 

Nicole

 

Kid

 

Zakina

 

Corita

 

Zipper

 

Iris

 

Nemo

 

Senaste inläggen

Gästis

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards