Alla inlägg under november 2010

Av Emily - 28 november 2010 22:26

Var iväg till Hannah och Ante nu ikväll på en trevlig middag. Lika gott som alltid och självklart lika trevligt som vanligt!

 

När vi kom hem var det en massa tvätt som behövdes ta hand om. Sen ville pollarna ha vatten, det hade ju fryst! Så jag körde ner några dunkar och gav dom hö och kraft foder :)

 

                 

 

 

 

 

Av Emily - 28 november 2010 15:33

I fredags sov jag mer eller mindre hela dagen. Även elliot sov vilket förvånade mig. Det var så himla skönt att få sova men man missar ju hela dagen! När jag gick upp igen mådde jag bättre! Elliots farfar kom förbi och fikade och jag passade på att baka mer cupcakes. Testade ett nytt recept men det var inde det bästa.. Måste leta efter ett annat!

    

 

På kvöllen var jag på Globen Horse Show tillsammans med Veronica och Sandra. Tack Veronica för biljetten! Det var himla kul att vara där och föreställingen var toppen! Måste nog säga att kamelerna var bäst och Gynning när hon trillade av :P

 

I lördags var vi iväg på ÖB och köpte stjärnor till vardagsrummet. Hittade lite annat smått och gott med.. På kvällen var det 25 års fest för Bettan. Superskoj! Tyvär åkte jag hem gansla tidigt för jag kände mig dålig. Tack för allt, Bettan! :)

 

Idag har jag bara strukit jul gardiner och  dukar. Jag har hängt upp gardinerna och taghit fram tomtarna. Så nu är det lite mer "juligt" här hemma.

 

    

 

    

Av Emily - 26 november 2010 13:05

Igår efter att ha kört ett pass med armar och bröst åkte jag och Lena till Nacka Forum. Det är verkligen enormt stort där! Perfekt för lite julklappshandling ;) Vi käkade på en asiatiskt buffe vilket var super smarrigt!! Vi gick runt i flera timmar och hittade både det ena och det andra men vi han inte ens igenom halva centrummet! Men då har man mer att utförka en annan gång ;) jag och Lena stötte på Karin från gamla stallet. Så himla, himla skoj att träffa henne igen!! Jag blev så glad att se henne! Saknar henne verkligen!

 

När vi kom hem fanns det fika gäster hemma. Vi fikade lite innan Lena åkte hem. Sen var det middags dags och jag gjorde det enkelt för mig, fiskbullar och bulgur. Tror det är Elliots nya favorit! Han åt massor och i ett väldans tempo! Kul att se :)

 

På kvällen kände jag mig jätte hängig och frös som bara den! Hjärtat mitt var snäll och kvällsfodrade hästarna- Tack! :) Dessutom höll jag på att få migrän. Så jag stoppade i mig lite tabletter och tog en lång varm dusch och smörjde sen in axlar, skuldror, rygg och nacke med liniment innan jag gick och la mig igen. Tyvär ör värken kvar idag med så det lev ingen träning i morse..

 

Idag kom Veronica hit och gjorde mig sällskap under lunchen, trevligt! Ikväll är det Horse Show som gäller och Elliot ska få vara hemma med pappa :)

 

Nu ska jag nog ta och baka lite :)

Ha det!

Av Emily - 25 november 2010 09:05

Tjo!

Var iväg på gymmet igår och körde ett pass med kondition och ben. Körde på effektivt med benen och passet var snabbt över. Men vad jag vill börja köra tugnt igen men jag ska avvakta lite till med det med tanke på rygg och nacke. Men så jag längtar!! :) Elliot hade det bra på MiniSats och hade till och med lekt med bollar!! Han som är/var så rädd för dom.

 

Åkte till mamma sen för att ta en dusch och äta lunch men självklart hade jag glömt mina rena kläder!! Suck! Så himla typiskt mig! Så det blev lite omelett till lunch och sedan åkte vi iväg till Farsta för lite shoppning. Jag kände mig inte speciellt fräch.. men men :) Vi hittade en hel del vilket var skönt!

 

Närjag kom hem var jag ute och lekte med hunden ett bra tag och matade pollarna. Elliot sitter så bra i sin nya åkpåse - Den är kanon!! Smackie tycker att snö är bättre än regn.. Men det är inte långt emellan vilket betyder att hon helst går och sätter sig vid dörren och vill in när vi är ute:P

 

Vi var bortbjudna på middag hem till Veronica och Peter igår. Fick maten jag önskade :P Veronicas lasagne, den är ju så god! :D Sen fick vi kladdkaka me smält choklad på, Mmmm! Hade en jätte trevlig kväll! Tack!

 

Kom just på att jag skulle träffat ne kompis igår.. Sorry! Jag har ju världens sämsta minne! Vill nog inte veta hur det kommer bli när jag blir gammal.... Ujj ujj!!

 

Nä, nu är det dags att göra sig klar för ett träningspass!

Tjingeling och ha en trevlig dag!

Av Emily - 23 november 2010 17:31

Idag skippade jag träningen eftersom jag knappt fått sova under natten. Men imorgon så hade jag tänkt köra igen :)

 

Jag och Lilleman åkte till Babyland istället och fotade honom. Stjärnstudio var där. Han tyckte det var spännande och fjäskade och gjorde sig till för fotografen, men tur var väl det :)

 

Jag passade på att köpe en åkpåse med. Hittade en till bra pris så jag slog till :) Den är svart med grått fleece foder. Inveg den idag och jag är mycket nöjd och det verkade även Elliot vara!

  

Här är den, men den vi köpte har mörkare foder.

 

Sen åkte jag och Jeanette med barnen till port 73. Där gick vi runt och kikade på julsaker och skor. Vi hittade inget vi skulle ha och det slutade med att vi satte oss och åt lunch. Jag tog en grekisk sallad och Elliot fick sin lilla låda med ris, kyckling, broccoli och currysås så han var nöjd.

 

Eftersom jag inte hittat det jag letade efter tog vi en tur till länna med och var inne på jysk, rusta, hemtex och city gross. Julgardinerna jag var ute efter var såklart slut! :/ Hittade några andra som var snygga men då hittade jag inga kappor som matchade så jag gav upp.  Jag får helt enkelt leta vidare! Däremot kom jag hem med tre tomtar (mjuka och fina så inte lilleman kan göra sig illa eller ta sönder dom) och juldekaler till speglarna i badrummen. Samt lite julpapper och snöre till paketen :)

 

Nu är det visst middags tid och dags för mig att sätta igång med maten.

Tjingeling!

Av Emily - 22 november 2010 20:24

Idag har jag hunnit med en massa!

Efter att ha kört K till skolan åkte jag till läkaren. Efter läkarbesöketåkte jag till gymmet. Elliot log stort när han såg dörren in till MiniSats och sen pekade han :) Det kändes så skönt, då måste han ju tycka att det är skoj! Medans Elliot lekte där inne körde jag ett pass med kondition, rygg och mage.

 

På vägen hem stannadde jag faktiskt och handlade en sallad till lunch. Jag var lat idag med andra ord! :P

 

Innan jag tog lunch fixade jag nere hos pollarna. Kratta, mocka och plockade ihop lite skräp. Lika bra att passa på nu innan det blir minusgrader och allt sitter fast i backen eller försvinner i snön.

 

Efter att ha ätit och myst i soffan tillsammans med Elliot kände jag att det var dags att sätta lite fart igen. Jag skurade toaletterna, städade köket och damsög och skurade golven och körde en maskin. Efter det luktade det så gott här hemma :)

 

Elliot och jag lekte lite med hans klossar och sen lekte vi "buh!" så han fick lite uppmärksamhet. Sen satte jag igång och bakade. Gjorde Cupcakes, dessvärre hade jag glömd köpa karamellfärg :/ Men det fick gå ändå :) Så här blev dom:

    

 

När de var i ugnen passade jag på att laga lite mat. Idag blev det stuvade makaroner och falukorv. Det gick hem hos mina två hjärtan iaf:)

 

Nu på kvällen har jag varit nere hos pollarna igen. Jag har spolat av dom, borstat på min finaste tant och broddat henne fram. Sen gav jag upp. Jag orkade bara inte brodda bak, min rygg värkte så! Det får bli nästa projekt att brodda bak :P

 

Här kommer lite bilder på bustrollet! :)

      

Av Emily - 21 november 2010 15:30

Jaha ja, nu har jag varit sådär jätte dålig på att uppdatera igen!

 

I fredags var jag iväg och jobbade. Inventerade på Beijer. Så nu blir plånboken glad :)

 

I lördags var jag lite små seg, är ju inte van att jobba :P Vi fixade lite hemma. Började röjja ur ett av rummen som ska målas i tak, lister och tapetseras om. Sen åkte jag iväg med Mia till Port 73. Köpte en skjorta till Lilleman. Den är rätt stor men han växer i den :) Supercool! Svartrutig med döskalle tryck på ryggen och en svart slips till. Så han ska bli så tuff så! :) På kvällen fick jag med mig båda mina hjärtan till Maxi för en storhandling. Förutom all mat köpte vi julmust, munkar och godis som vi njöt av när vi kom hem!

 

Idag har jag varit iväg med Mia på äventyr medans H har fortsatt att röjja i rummet. Han är så bra min kille ;D Nu kommer Hannah och Ante på fika..

 

Ha det gott! :D

Av Emily - 18 november 2010 21:08

Igår blev det ett besök på gymmet. Elliot var lite skeptiskt i början till att bli lämnad men det gick över efter några minuter. Jag körde ett pass med lite kondition och sedan blev det styrka. Körde bröst, triceps och axlar. Jag har verkligen saknat att styrketräna. Jag vågar inte lägga på för mycket nu såhär i början men jag hade god lust.. Jag tar inte ens en tredjedel av det jag tog när jag tränade som mest.. Det känns hemskt!! :P

 

Mötte mamma på eftermiddagen i centrum och vi gick in på HM en snabbis. Elliot fick en mjukisdress med Tiger på och jag köpte två nya bodysar :) Sen sprang vi in på Kapahl och köpte ett par mockasiner. Efter centrum besöket gick vi till blarna och hämtade Smack. Vi tog en lång och härlig promenad uppe i handen. Vi gck förbi en hundrastgård. Visst är det jätte bra att dessa finns men jag förstyår mig faktiskt inte riktigt på måniskor som säger om de rastat hunden efter at ha varit i gården fem minuter.. Men men, det är vad jag tycker :)

 

Idag hade jag tänkt gymma på morgonen men jag kände att jag behövde vila idag så jag sov tillsammans med Pluppen i soffan en timma efter att ha lämnat K i skolan. Sen åkte vi till Nacka för att fika med Sussie. Så himla skoj att träffa henne igen!! Vi gick ner en sväng till Nacka Forum, oj vad stor det var! Dit vill jag åka och julhandla!! :D

 

Mia var förbi här en sväng nu på kvällen och vi fixade med pollarna. Skönt att träffa Mia lite med :D

 

Nu är det kvällsmys med hjärtat!

Ovido - Quiz & Flashcards