Alla inlägg under maj 2011

Av Emily - 24 maj 2011 22:09

Idag har jag varit på taskigt humär, ja inte vet jag varför men kan tänka mig att det har med hormonerna att göra.. Sen kan det ju vara så att jag saknar Poppan en hel del..


Har varit och fikat med farmor och hjälpt henne att handla och gå på apoteket. Vi åkte till port 73. Så farmor var nöjd och glad när jag släppte av henne hemma igen.


Har även varit på MVC. Allt ser bra ut och mina värden är bättre igen. Lillskiten i magen ligger nu med huvudet långt ner, så vi får hoppas den stannar där med.. Fick även en lapp att lämna till gymmet så jag kan frysa mitt kort, för nu går det verkligen inte att träna längre!! Jag orkar inte ens sköta hemmet just nu.. 


Mia och Awe kom hit och bjöd på middag, tack! =) Sen kom Bella knallandes och ett tag efter det även Johan. Trevligt, trevligt! =)


Nu på kvällen har jag plockat lite här hemma, ser ju förjävligt ut just nu! Vilket retar mig ännu mer! :P 


Nu är det dags för nattning av pollar och sedan en varm dusch!


Av Emily - 22 maj 2011 20:45

I fredags fyllde det stora hjärtat år. Så under fredagen handlade jag och bakade. Efter att ha stått upp nästan hela dagen var jag lite lagom svullen på kvällskvisten :p Nu börjar jag verkligen få mycket vätska i kroppen..!

Kvällen tillbringades med alla barnen och goda vänner :)


I lördags var det full rulle igen. Lilleman ville då inte sova på morgonen så det blev till att gå upp tidigt! Under dagen fixades det en del på tomten, gräsmattorna klipptes och jag grävde bort björnlokan som ovälkommet tittat upp..  Satte även ner vinbären och krusbären som Hogge fått dagen innan :)

Åkte en sväng till affären med och handlade mer kött till kvällen.. Självklart glömde jag köpa mer potatis så det blev lite snålt på den fronten till middagen. Micke och Camilla med familj och Tobbe kom och gjorde oss sällskap till maten vilket var mycket trevligt! Jag fick en super duper bra handcreme av dom, tack!=)


Idag har det varit full fart med. Elliot ville inte sova i morse heller så idag är jag trött! Sena kvällar, tidiga mornar och fullspäckae dagar. Kul men krävande! Idag kom min familj och firade Hogge. Han fick en dynbox till våra nya fina dynor! Nu börjar det likna något på altanen. Lite mer blommor och en ny parasollfot, sen får det duga för i år..


Nu på kvällen har jag varit nere hos hästarna ett bra tag. Skönt med lite egen tid ibland! Corita fick sig en välbehövd dusch! Hon hade brunst längst hela benen och i svansen, mitt lilla äckel :P Sen betade vi ett bra tag med gav upp när myggen blev alltför jobbiga.


Nu är det lite kvällmys och sen ska jag krama min sköna tempur kudde! :D

Av Emily - 18 maj 2011 21:09

Just nu har jag inte speciellt mycket energi.. Så det händer inte speciellt mycket och jag tar mig inte heller för speciellt mycket.. Igår var jag iaf iväg till vårdcentralen för att ta fler blodprover. Jag hade så låga värden sisst att de ville kolla igen om jag ska äta en högre dos medecin. Så det kan ju förklara varför jag är så orkeslös..


Sista tiden har jag inte gjort mycket. Var iväg till Skutan en snabbis och kollade på djuren till Elliots stora förtjusning! Idag var vi hos farmor en stund och fikade och lekte. Sen åkte jag hem till Lina och Dennis och fikade lite mer där. Fick kläder till "magen" (Tack snälla!!!!) och låna en soldräkt till Pluppas.  Fick se hur det såg ut i deras gästhus med, superfint! Under kvällen har Mia varit här och vi har betat hästarna.. Juste, igår var jag och Elliot hemma hos dom och kollade på deras söta kattunge! Elliot tyckte det var himla kul att leka med katten men blev lite väl lyrisk mellan varven!



Tja,.. Det var lite kort om de sista två dagarna.. Ha det gott! 

Av Emily - 12 maj 2011 10:12

Igår kom en gammal arbetskollega hem till mig tillsammans med sin son och hund. Vi jobbade tillsammmans på gymmet för många år sedan. Hennes son och Elliot är lika gammla, eller det skiljer någon vecka mellan dom. Vi satt ute på altanen i den härliga solen medans barnen lekte i badbaljan och hundarna sprang omkring på gräsmattan. Stora rottisen tyckte Smackie var lite läskig men gjorde några lekinviter. Men eftersom det var så varmt låg Smack mest stilla (Med lite övertalning) Anki hade handlat med sig lunch så vi gottade oss med sallad avocado, kyckling, rostbiff och lite potatissallad. Jätte gott!! Till mellis blev det kiwi, jordgubbar och keso - Mmmm!


På eftermiddagen när mitt hjärta kom hem åkte vi iväg för att köpa utemöblerna. denna gång hade de kommit in men vi åkte hem utan dynor för de varslutför tillfället men skulle komma in (förhoppningsvis idag!) Så nu äntligen har vi nya fina möbler på altanen och som inte är i plast *wiiie*


När jag kvällsfodrade hästarna igår passade jag på att ta ut Corita en stund och beta henne medans jag borstade. Var riktigt mysigt och hon åt som aldrig förr:P


Juste, igår morse när jag öppnade altandörren flög en stor örn iväg från tomten. Den var enorm!!! När vi sedan gick ut gick Smackie dit (vilket hon inte brukar) så jag gick dit och kollade. Där låg en stackrs halväten katt. Tack och lov var det inte någon av våra!! Hoppas det intesitter någon stackars husse/matte där hemma och väntar på sin katt nu.. Uscha!!

Av Emily - 11 maj 2011 08:58

Igår tog jagvår promenad här på hemmaplan ist för att åka iväg för en promiss. Jag tänkte jag skulle kika på fölen som kommit nere på gården. Trots att vi gick tidigt tyckte Smackie det var varmt. Jag hade vatten med mig till henne men det ville hon inte ha.. Promenaden blev inte lång men när vi var påväg hem la sig Smackie i en dikesslänt och vägrade gå hem!! Det är så typiskt henne! Efter lite lirkande kom vi iväg iaf.. När vi kom hem badade hon i bäcken och drack vatten, hon fick även ett "dampryck"


     



Dagen tillbringades i solen. Elliot busae omkring och vi lekte med vattenflaskor och vattenkannan. Det var så varmt att jag faktiskt satte på mig bikini för första gången i år (Tur att vi bor i skogen :P) När sen kvällen kom hade jag bränt mig på magen och framsidan av låren men magen var värst. Kanske för att den sticker ut liiiite mer än vanligt just nu.. Men vad härligt det är att få lite färg, man känner sig så mycket frächare!


Kvällen tillbringades tillsammasn med Lena och Bettan hemma hos Bettan. Bettan bjöd på mat och fika och vi satt och pratade skit.. Jätte mysigt!! 





Här kommer en bild eller två som togs för någon månad sen.

     

Av Emily - 10 maj 2011 09:37

Ja, jag vet! Jag är super dålig på att uppdatera här inne. Men sista tiden har jag haft en massa annat för mig och inte haft någon som helst lust att sitta framför datorn..


Igår hämtade jag upp Agge och vi åkte hem hit och satt ute i den underbart härliga solen. På kvällen åkte vi förbi och skulle köpa ute möbler.. Som såklart var slut. Men de skulle få in fler, kanske till och med idag :)


Tja, vad har hänt med den senaste tiden.. 

I lördags var jag på tjejmiddag hos Sussie som jag inte träffat på länge, super duper trevligt!

I söndags var vi på Högsta hela dagen. Elliot var faccinerad av alla bilar och crosscarts.

Ja, annars har det nog inte hänt så mycket. Umgåtts med vänner och tränat, pysslat med hästarna och tränat med hunden (Som förövrigt var billig för ett tag sedan..) Jag måste se till att få tummen ur och kastrera henne, det är ju faktiskt inte hennes fel att hon blir som hon blir med alla hormoner (lik matte :P)


Tjingeling!

Av Emily - 2 maj 2011 22:07

Helgen har varit lugn och skön. I lördags var vi iväg och handlade pressenter till Liam och Casper. Jag fick även ett par nya byxor av min kärlek!  Ett par trekvarts baggy i stoooor storlek, det känns hemsk att köpa så stora..! Men mina andra korta baggy jeans i stl 27" kan jag ju glömma just nu.. Tack hjärtat mitt!                                                                                                                                     Kvällen tillbringades hemma hos Hannah och Ante med goda vänner. Jätte mysigt och smarrigt med grillat!                                                                                                                                                                                                                       Under söndagen var vi på kalas till Liam först. Där serverades korv med bröd, tårta och annat gott. Elliot smällde i sig tre korvar!! Skruttungen min! Sen var det fiskdamm med. Inte för att Elliot förstod så mycket :P                                             Sen åkte vi hem till Casper som fyllde 2 år. Även där serverades det korv, tårta och annat gott men vi var rätt mätta sen kalaset innan... :P Även här var det fiskdamm och denna gång lite mer spännande. Efter fisket fick Elliot smaka på sitt godis vilket var smaskens! ;)                                                                                                                                                                             Idag åkte vi iväg till Sats på förmiddagen för lite träning. Körde ett ben pass. Måste erkänna att det börjar bli bra tugnt nu att träna men jag ska försöka hålla igång så länge det bara går..                                                                                                                                                                                                 Nä, nu gerjag upp, datorn verkar vara på väg att säga upp sig.. Godnatt!































































































Presentation

Elliot

 

Wilgot

 

Hjärtat

 

Nicole

 

Kid

 

Zakina

 

Corita

 

Zipper

 

Iris

 

Nemo

 

Senaste inläggen

Gästis

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards