Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Jul & Mellandagar

Av Emily - 27 december 2011 22:41

Julen firades här hemma tillsammans med alla barnen, min mor & far, lillebror, storebror med familj och farmor. Det var en lugn och trevlig jul och tydligen hade vi alla varit himla snälla då det fanns en massa julklappar under granen. Tomten kom förbi och delade ut en del av dom. Elliot sa till tomten att han hade varit snäll och Lova var lyrisk över alla klapparna, härligt att se!


De senaste dagarna har det pysslats en del här hemma, jag och Nicole har varit till handen och djuraffären för att handla och kika lite. Jag hittade ett par nya träningsbyxor idag på HM som jag köpte för mitt presentkort av svärmor - TACK! :)


Kvällen innan jul kom Mia och Awe förbi ovh åt tacos med oss. SÅ himla kul att ha dem här! Elliot fick en "onepiece" i födelsedagspresent så han kunde vara lika fin som Mia :)


Denna eftermiddag kom Tobbe förbi med Anneli och vi fikade. Efter det åkte vi vidare till Jennie på middag, himla trevligt!


Igår spenderade jag hela dagen i stallet tillsammans med Malin. Vi hade fått låna en varsin häst så vi passade på att rida på banan. Superskoj! Vill nog inte påstå att det gick super att rida men nyttigt och lärorikt var det. Men jag måste rida mer regelbundet för att det ska hända något..! Men det är ju inte alltid lätt att hinna med! Barn, djur och ett hem att sköta. Sen har jag dessutom en häst här hemma som ska skötas om men dessvärre går det ju inte att rida henne så som jag kanske kunde önska..


Efter alla dessa trevliga dagar med en MASSA mat, MÄNGDER med godis och trevligt sällskap är det nog dags att ta sig till gymmet  igen :) Vilket jag ser fram emot! Välbehövligt men framför allt ska det bli kul!


Corita & Trixie en sommarförmiddag här hemma i hagen  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 31 januari 2012 22:00

Igår var jag med Elliot hos läkaren. Jag hade tagit ledigt från dagis för att vi skulle få lite kvalitetstid efter.   När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan klädde vi på oss för att gå ut med hunden och åka pulka. Vi mötte upp Kristin med hund...

Av Emily - 19 januari 2012 10:11

Har jag sagt att jag har världens bästa familj?!              ...

Av Emily - 17 januari 2012 16:33

Idag fick vi hem vår matkasse från Coop som H fått i julklapp av sitt jobb. Himla smidigt! Så ikväll ska vi testa och se hur första receptet smakar.. Tror jag ska testa den vegetariska lasagnen..   Igår red jag ut på Corita på kvällen. Vi skritta...

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap. Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar o...

Av Emily - 12 januari 2012 22:24

Sitter och försöker skriva ihop ett nytt CV, vilket INTE är det lättaste! Jag har jätte svårt att komma igång och även att få det bli bra. Det här med att skriva och formulera sig är inte riktigt min starka sida. Ja, vi får se hur det hela slutar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards