Alla inlägg under juni 2011

Av Emily - 30 juni 2011 21:03

Idag var jag iväg till MVC på dagen. Hade lite för högt blodtryck men annars såg allt bra ut  


Sen åkte jag och hämtade upp Lillebror och hans vän och vi åkte till Holmen (Norrbybadet). Jätte skönt att sitta på en strand där det gick att svalka sig! Elliot lekte vid vattenbrynet och sprang omkring och undersökte saker. Vi stannade dock inte så jätte länge men skönt var det!


Han bara hem och hämta lite saker innan det var dags att bege sig till pollarna för att byte hage på dom. Så nu får vi hoppas på att dom stannar i denna hage..! Passade på att borsta och göra rent hennes sår innan vi böt hage på dem. Idag såg det finare ut igen.. Lite dålig väder nu någon dag så tror jag det läker på rätt fint..


Gjorde en pastasallad till middag till Nicole, hjärtat, Elliot och mig. Man är ju inte direkt speciellt hungrig nu när det är så varmt ute.


Nu är det nog lite soffmys som gäller   

Av Emily - 30 juni 2011 10:38

Var iväg till min fina tjej igår och gjorde rent hennes sår. Det var en massa dumma flugor som ville äta i hennes sår. Det var en del sårvätska och lite, lite var. Vilket inte känns så kul.. Jag hoppas det kommer läka fort, men värmen och flugorna ställer till det ordentligt! 


När jag stod där och borstade henne i hagen insåg jag hur mycket vi varit med om tillsammans. Jag har ju trots allt haft henne i några år nu..! Det värsta är att hon antagligen inte kommer leva lika många år till. Hon blir ju trots allt 20 nu i vinter. Helt otroligt att hon inte är fulare i kroppen än vad hon är! Med tanke på att det inte gått att rida henne "ordentligt" på ca 4 år och att hon levt ett ganska så tufft liv. Det är klart att hon inte har många muskler kvar och att hon börjar bli bra svankig MEN det får man vara som pensionär! Nu ska hon bara få ha det gott, skrutta i hagen och någongång ibland i skogen, för det är hon VÄRD!


   

Av Emily - 29 juni 2011 14:16

Sista två dagarna har varit tunga. Jag har inte orkat någonting! Jag som annars älskar solen och gärna tillbringar dagarna på en strand. Men igår låg jag i soffan mest hela dagen och sov. Hannah kom förbi och fikade på eftermiddagen tillsammans med mig och Nicole. På kvällen åkte vi ut till vänner på Dalarö och tog en fika. Mårten och Jane var även där tillsammans med lilla söta Jolene! En så liten tös, bedårande! På hemvägen svängde vi förbi hästarna som låg inne i ligghallen och vilade. Jag borstade av Corita och gjorde rent hennes sår som faktiskt såg lite bättre ut! Tack och lov!

Under kvällen fick ja migrän (antagligen av att ha legat still mest hela dagen) så det blev sängen för min del. Dessvärre vaknade jag under natten av att jag hade ont och även i morse när jag gick upp mådde jag inge vidare. 

Det slutade med att jag mådde så dåligt att jag ringde MVC för att kolla om allt verkligen var Ok.. Jag ska ju dit imorgon så då skulle de ta mer prover på mig. Skulle det bli värre får jag vända mig till förlossningen. Så nu hoppas vi på att det inte var något!

Tur att Nicole är här hemma och har hjälpt mig och att mamma kom förbi en stund idag. Nu snart kommer även Bettan och lite senare även Lena och Johanna. Rätt skönt att ha folk runt omkring sig när man mår sådär konstigt och yrsligt!


Ha en fortsatt trevlig dag i solen, och sola för mig med! ;) Själv lutar jag mer åt blekfet hållet ;P

Av Emily - 27 juni 2011 22:36

Åkte till hästarna mitt på dagen idag för att kolla till dom och borsta lite på min dam. Tänkte att jag skulle passa på medans lilleman sov middag i bilen. När jag kom fram till hästarna upptäcker jag att Corita har fått sig ett sår, som inte var alltför vackert. Hade inte med mig "apoteket" så jag gosade och borstade av henne. Åkte tillbaka dit nu på kvällen för att rengöra såret och borsta lite mer på damen. Efter att ha gått runt hela stora hagen och inte hittat hästarna gick jag till ligghallen, där de såklart stod! Men lite mortion skadar ju inte!   Nästa gång kollar jag ligghallen först!


Elliot och jag var ute några timmar idag med och busade på tomten. Han springer och han springer..! Tillslut var vi båda lagom svettiga och smutsiga så det fick bli ett bad. Vi badade och lekte med alla plastsakerna i karet, skvätte vatten och skrattade i mängder! Superhärligt! Efter det var vå båda lite småtrötta och la oss i sängen för att kolla på barnprogram. Annars brukar Elliot sitta still två microsekunder men idag gosade han ner sig hos Smackie i hennes bädd och kikade på bilarna på Tv. Det kan inte betyda annat än att han var trött!


Nu ikväll har hela familjen varit samlade  Vi åt middag tillsammans och sedan har dom "stora ungarna" skurat rent boden. Jätteduktiga! Nu är det bara färgen som saknas   

Av Emily - 27 juni 2011 12:57

Nu är vi hemma igen efter en heeelt underbar helg hos Mia och Awe. Jag ville inte alls åka hem. Hade det inte varit för magen hade jag nog stannat kvar veckan ut.. Det är som sagt jätte fint hemma hos dom, härlig omgivning och trevliga människor.


I lördags åkte vi på Järvsö marknad. Jag älskar ju att gå på marknader, tycker det är mysigt. Vi åt langos och strosade omkring. Vi köpte strumpor och några godisremmar :P Det hör ju trots allt till! ;P

Senare på kvällen grillade vi och åt en massa gott till. Sen gick de andra ut, jag och hjärtat var hemma med Elliot. Det var meningen att vi skulle mysa framför Tv´n men jag somnade på två röda.


Igår åkte vi iväg och åt en sen lunch tillsammans innan Drugge drog iväg hemåt på hojjen. Vi andra åkte och lämnade lite saker som låg i släpet som vi skulle ha med oss hem. Vi försökte åka lite senare för att iaf slippa den värsta trafiken.. Vi slapp en hel del men det var fortfarande en hel del folk ute och vi fastnade i köer.. Trisst! 

Under sista biten blev det en del stopp, först hämta hjärtats hoj hos Micke och Camilla där vi även fick fika. Sen släppte vi av Awe i Hammarby och efter det for vi hem..


Idag har jag hunnit med och tvätta (maskinen går fortfarande för fullt..) packa upp en del, varit och storhandlat på Willys och ätit lite lunch. Hoppas på att Lillparveln ska somna i bilen sen när jag åker till pollarna för att borsta på min fina gamla tjej. (Hon blir ju för17 20 i år!!! hemskt, vad tiden går fort!! Hade egentligen velat sola och få lite färg idag när det är så fint väder men jag känner att jag inte orkar ligga i solen just nu.. Då lär jag väl explodera med tanke på hur svullen jag är.. :P

Av Emily - 25 juni 2011 11:55

Äntligen kom vi iväg till Mia & Awe´s nya hus! Dom bor otroligt fint här! Jag är riktigt avis! Större delen av huset har dom målat om och gjort iordnig under de senaste månaderna så allt är topp frächt!


Än så länge har vi hunnit med och träffa Mias vänner sen innan, som är väldans trevliga! Vi har firat midsommar och åkt gammeltraktor med flak - Supermysigt! Smackie har lekt med hundarna mest hela dagarna och varit ritkigt, riktigt trött om kvällarna! Jag var iväg och träffade Star och Smackies syskon! Det var ju så otroligt kul och träffa henne igen! Alla 3 hundarna mådde bra här ute på landet. Det var ju ca 1 år sedan jag träffade Star sist, denna gång tror jag inte hon kände igen mig. Kändes skönt samtidigt som det var jobbigt.. Det måste betyda att hon har det bra iaf! =)

Vi har varit på "sajtesing", grillat och bara haft det otroligt bra! Jag har blivit riktigt bortskämd, riktig semetser!! Juste ja, Mia och jag var iväg och kollade affärer en dag med och jag fick äntligen gå på Dollar Store som jag tjatat om i många år..! Det var hur länge sedan som helst jag var inne på DS sist..


Det börjar närma sig hemresa och jag vill inte alls!! Jag får helt enkelt se till att komma hit snart igen! ;)


Sen har jag sett mitt drömhus med!! Stoor fin kåk, stall och ridbana. Där vill jag bo!!!


Av Emily - 22 juni 2011 07:47

Igår körde vi iväg hästarna till deras sommarbete. De var så himla nöjda över att få komma ut i den stora gröna hagen. Det lilla bete vi hade här hemma hade de ätit upp. (Perfekt för invänjning iaf..) 

När jag kom hem igår kändes det himla tomt här hemma utan pollarna, likaså i morse när jag gick upp.(Jag kollar alltid ut genom fönstret det första jag gör när jag vaknar.)


Nu hoppas jag att dom kommer trivas på sitt bete och att Corita som redan är väldans tjock inte blir mer fet... Men det är nog önsketänkande från min sida ;)


Igår hade jag även Lina och Jolin på besök, vi fikade och åt en pannkakslunch tillsammans och sen åkte vi iväg och kikade på Eurostore. Jag inhandlade en till tavla till köket där. De hade fått in en med en ängel på, vi hade redan en liknande tavla hemma så jag tyckte de kunde hänga bredvid varandra. Dessutom var priset inget att diskutera, 50 kr kostade den..


Hjärtat hade möte på jobbet och kom därför hem sent men jag hade middagssällskap ändå. Veronica kom förbi och vi åt lasagne tillsammans mellan allt fix med bete och el.


Ny dag, nya utmaningar och mycket att göra.. Bäst jag sätter fart! Tjo!

Av Emily - 21 juni 2011 08:07

Slog ihjäl några timmar i Farsta tillsammasn med Lina och Joline igår. Elliot somnade nästan på en gång när vi kom dit så jag fick verkligen en lugn stund!ick på 16


Vi kikade runt i affärerna, som hade en massa snyggt OM man är smal :P Jag letade efter en klänning till bröllopet vi ska på men hittade ingen.. Men jag hittade lite annat.. Två pyjamaser till pyret och två kortärmade bodys, ett par shorts till Elliot och en tröja till mig, allt detta gick på 165 :- (!) Jag fyndade verkligen :)


Åt en riktigt onyttig lunch på "resturang Gyllene fågeln" och vi tog en kaffe på Waynes i farten. 


Påväg hem svängde vi förbi port 73 och jag var inne i deras skoaffärer och letade ett par gummistövlar till Elliot. Hittade ett par på skopunkten som jag slog till på. Så igår knallade Elliot runt med sina nya stövlar inne och visade stolt upp dom :P


Lina och Bettan kom förbi på kvällen och fikade, jätte mys! Jag hade slängt ihop en kladdkaka som vi moffade på. Sen kom även Jonas förbi och fikade med oss. Trevligt trevligt!


Innan det var sängdags fick min kära sambo (världens bästa!) kökstjänst och plockade ihop i köket och gjorde riktigt fint medans jag gick upp och la mig i badkaret, la en snsiktmask på mig själv och njöööt! Just nu är det så himla skönt att bada, kroppen känns inte lika tung då. Dessutom verkar min nerv/er ha "hoppat" tillbaka på plats medans jag låg där så när jag klev upp hade jag känsle och kunde lyfta och röra benet utan att få ont! :D (Tänk att det kan gå så illa av en så "enkel" avramling av hästen för några år sedan...)



   Världens bästa!!  

Ovido - Quiz & Flashcards