Alla inlägg under december 2011

Av Emily - 29 december 2011 16:59

Igår var jag iväg med barnen till gymmet. De lekte under tiden som jag tränade. Sen åkte jag och Sanna till port 73 en snabbis där vi stötte på kompisar.


Sanna var supersnäll och höll ett öga på barnen och jag passade på att duscha i lugn och ro. När H kom hem skiftade vi bara bil och det bar iväg mot Solvalla och Maddis. Vi åt god mat och jag fick se deras nya lägenhet för första gången - Jättefin!! Kul var det att träffa tjejerna igen. Har ju varken träffat Maddis eller Sandra på lääänge länge. Som vanligt tickade klockan på aldeles för fort och det blev dags att bege sig hemåt. Alla tjejena åkte hem med mig och det tog sin lilla tid. Men efter tolv var jag iaf hemma :)


Idag gick jag upp och städade och sedan bar det iväg mot gymmet. Tyvär var det fullt på MiniSats och det var bara att vända hem igen. Kändes riktigt surt, men vad ska man göra?! Passade på att städa här hemma istället, tvätta och leka med barnen. Sen kom Lena och Johanna förbi och fikade med oss vilke var mysigt och ett välbehligt avbrott. Smackie fick sig en vilodag hon med idag. Vi har legat och gosat i soffan och hon är mer än nöjd! Tur man har en lat hund :P


N åkte precis iväg med en kompis och nu inväntar jag mitt stora hjärta! Barnen har somnat (båda 2!!) och jag tänkte passa på att kolla upp försäkringar och liknande när jag ändå har en lugn stund..


Tjingeling!

Av Emily - 27 december 2011 22:41

Julen firades här hemma tillsammans med alla barnen, min mor & far, lillebror, storebror med familj och farmor. Det var en lugn och trevlig jul och tydligen hade vi alla varit himla snälla då det fanns en massa julklappar under granen. Tomten kom förbi och delade ut en del av dom. Elliot sa till tomten att han hade varit snäll och Lova var lyrisk över alla klapparna, härligt att se!


De senaste dagarna har det pysslats en del här hemma, jag och Nicole har varit till handen och djuraffären för att handla och kika lite. Jag hittade ett par nya träningsbyxor idag på HM som jag köpte för mitt presentkort av svärmor - TACK! :)


Kvällen innan jul kom Mia och Awe förbi ovh åt tacos med oss. SÅ himla kul att ha dem här! Elliot fick en "onepiece" i födelsedagspresent så han kunde vara lika fin som Mia :)


Denna eftermiddag kom Tobbe förbi med Anneli och vi fikade. Efter det åkte vi vidare till Jennie på middag, himla trevligt!


Igår spenderade jag hela dagen i stallet tillsammans med Malin. Vi hade fått låna en varsin häst så vi passade på att rida på banan. Superskoj! Vill nog inte påstå att det gick super att rida men nyttigt och lärorikt var det. Men jag måste rida mer regelbundet för att det ska hända något..! Men det är ju inte alltid lätt att hinna med! Barn, djur och ett hem att sköta. Sen har jag dessutom en häst här hemma som ska skötas om men dessvärre går det ju inte att rida henne så som jag kanske kunde önska..


Efter alla dessa trevliga dagar med en MASSA mat, MÄNGDER med godis och trevligt sällskap är det nog dags att ta sig till gymmet  igen :) Vilket jag ser fram emot! Välbehövligt men framför allt ska det bli kul!


Corita & Trixie en sommarförmiddag här hemma i hagen  

 

Av Emily - 22 december 2011 20:39

Hela familjen har självklart lyckats bli förskylda lagom till jul, så typiskt! Bara att hoppas på att det går över snart!


Igår gjorde jag inte många knop, har kännt mig så hängig de senaste dagarna.. Men fick sista julklappen inhandlad iaf! På kvällen tog jag en kort barbackatur i kylan. Skönt att det åtminstonde var varmt om rumpen! Fixade även lite i Elliots rum. Vi fick hyllor i present, eller rättare sagt så fick Elliot dem av sin mormor och morfar. Hyllorna kom iaf på plats! 


Elliot har sovit i vårt sovrum sedan han var sjuk sist. Han får ju feberkramper och då vill man ha honom under uppsikt. När han väl blev frisk var vi för bekväma för att vänja honom att sova i sitt rum igen. Men nu lagom till jullovet är det på tiden att ta tag i det igen. Så igår somnade han (tillslut!) i sin säng i sitt rum och sov där till tidigt på morgonen då han vaknade och kom upp till oss. Så vi får hoppas att det går snabbt att vänja tillbaka honom att sova i sitt rum igen.


Idag har jag jobbat större delen av dagen. Både Wiggemannen och Smackie var med, Elliot var på dagis. Måste dock försöka få tag i ett helgjobb för att kunna dryga ut mamma penningen lite.


Ska snart klä på mig alla kläder för att pyssla och promenera med Corita i kylan och mörkret.. (Behöver jag ens nämna att jag läääängtar till våren?!!)


 

Av Emily - 20 december 2011 20:49

Sprungit runt i affärer halva dagen på jakt efter klappar till familjen. Hade lillebror som sällskap och lilla Jolin som jag passade fick ta Elliots plats i vagnen. (som var på dagis) Nu är allt nästan allt klart - Skönt!

Kändes skönt att vi var ute när affärerna öppnade, vartefter klockan gick fylldes butikerna med stressade människor. Avskkyr att gå i butiker när det är mycket folk, det gör det inte roligare med två barn och en klumpig vagn.. 


Nu hoppas jag på att jag och barnen ska kurera oss så vi är friska till julafton och så att jag kan börja träna igen!


   Denna underbara parfym är jag förälskad i... Tror ni man kan ha sådan tur att den ligger under granen i år?!    

Av Emily - 20 december 2011 20:44

För ett tag sedan döpte vi vår minsting, Wilgot. Natten till dopet vaknar jag och känner mig risig, det visar sig att jag åkt på en ordentlig magsjuka. Det resulterade i att jag missade dopet! Jag var fruktansvärt ledsen och besviken! Kändes verkligen surt! 

Tack och lov fick jag iaf se bilder som folk tagit från dopet! :) Detta dop drog vi in på gäster för att få plats, kändes tråkigt men ibland måste man... Tack alla som var med och firade vår fina sons dopdag!! Tusen tack för alla fina presenter!


             

Av Emily - 19 december 2011 12:22

Hälften av bilderna som jag laddade upp försvann tydligen någonstanns ut i rymden.. Typiskt!


Senaste tiden har det varit fullt upp, precis som det ska vara! Idag blev det en efterlängtat lugn hemma dag tillsammans med lilla Wiggisen. Egentligen skulle vi ha åkt till gymmet och kört spinning+core men då lilleman är så rosslig så stannade vi hemma.


Igår kom det hit en massa vänner och firade vår "stora kille". Han fick en väldans massa fina presenter - TACK ALLA!!! Tillslut hade han inte tid att öppna sina presenter och ro att se vad han fått. Vi får sätta oss i lugn och ro och kika på allt igen och leka :) När alla gäster hade åkt var jag och resten av familjen trötta och hungriga. H var snäll och åkte för att handla mat. Vi provsmakade Max, behöver jag säga att det var gott och eftrlängtat?!?!


Ikväll kommer det middagsgäster, vi ska fira Elliot med familjen. Det ska bli himla trevligt och jag ser verkligen fram emot det!


Tjingeling!

Av Emily - 19 december 2011 12:18


                                 

Ovido - Quiz & Flashcards