Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Emily - 16 juni 2011 20:50

Idag viste jag inte alls vad jag skulle hitta på. Finns ju massor att ta tag i här hemma men det lockade inte..


Jag, Smackie och Elliot åkte iväg till Flugger och beställde tapeter till Elliots rum, så nu får vi vänta några dagar innan dom kommer och vi kan få allt klart.


Sen bar det iväg till 73:an och apoteket. Vi passade även på att leka en snabbis i deras lekrum. Men jag ville inte att Smackie skule sitta i bilen för länge då det var kvavt ute. (Självklart var rutorna nerdragna men luften stod så stilla)


Efter besöket där svängde jag förbi donken och köpte mig en glass :P Jag kunde bara inte låta bli! 


Var även till Babyproffsen i länna och hälsade på Johanna och kollade bilbarnstolar. Svängde förbi på firman och skrev ut ett papper och sen svängde jag förbi Babyland innan vi begav oss hemåt igen.


Väl hemma mös vi i soffan alla tre, Elliot med en vällingfklaska och Smackie snarkandes i ett hörn. Tyvär blev vår mysstund inte lång för det var någon som var busig!


Nu på kvällen har vi haft besök, jag har varit nere och borstat på Corita i lugn och ro. (Brukar känna mig så stressad annars då det är någon som inte kan sitta still i vagnen) När jag kom upp igen hade Hjärtat städat undan här uppe efter mat och fika 


Nu är det Tv dags, Criminal Minds kväll ;) 

Av Emily - 16 juni 2011 08:05

Igår var en relativt lugn dag. Jag och Elliot åkte från det tråkiga vädret här hemma och ut mot Torö för att träffa Bettan. Bettan var hundvakt åt lilla Ester. När vi kom fram gick vi på promenad. Elliot gick en hel del själv, sen när han verkade bli trött försökte jag sätta ner honom i vagnen men icke! Han klättarde konstant ur den! Det slutade med att Bettan tog Elliot och bar honom sista vägen, annars hade vi nog aldrig kommit tillbaka! Ute på promenaden träffade vi på en stor bock som skrämde livet ur oss. Han stod så stilla precis vid vägkanten, dolt av ett buskage att vi inte såg honom förän vi var mer eller mindre bredvid honom. Då sprang han iväg och lät, Smackie brydde sig inte men jag och Bettan flög högt upp i luften! Lilla Ester var mest nyfiken!


När vi var tillbaka igen satte vi oss på den soliga balkongen och åt lunch. Innan vi begav oss hemåt igen hade vi även hunnit fika och tjötat en massa strunt - Himla trevligt!! :)

När jag närmade mig Haninge blev det alltmer svart på himlen, innan jag var hemma vräkte regnet ner! Vilket är välbehövligt för alla växter.


Mia kom och åt med mig och Elliot, H var ute och brummade som vanligt. Vi åt tjockpannkaka och jag åt som vanligt för mycket av det.


Kvällen spenderades i soffan med en busig och övertrött liten kille som bara vägrade at sova! Det tog 2½ timma att få honom att somna igår, vilket hör till ovanligheten. När han väl somnat satte jag mig i duschen och stoppade i mig huvudvärkspulver men den ville ändå inte släppa.. Så jag vaknade med ett dunkande huvud idag med.. Suck! Hoppas det släpper under dagen!

Ovido - Quiz & Flashcards