Alla inlägg under juni 2011

Av Emily - 9 juni 2011 22:41

Idag såg jag till att städa på förmiddagen. Så nu ser det liiite bättre ut iaf. MEN jag skulle verkligen behlva putsa fönstren på insidan igen.. Vi har ju en liten hulligan som mer än gärna kladdar ner dom.


Framåt dan klarnade det upp, var varmt och kladigt så jag åkte iväg med Elliot till stranden för att bada lite. När jag väl kom dit visar det sig att vagnen som vi nyligen köpt (begagnat) inte gfick att fälla ut...! Jag har använt den 1 gång!!! Jag blev så irriterad att jag slängde in den i bilen igen och bar ut Elliot i barnstolen ner till stranden. (Han hade somnat i bilen) Till min stora förvåning var jag ensamn på stranden! Efter ett tag kom det en pappa med sin lilla kille. Till en lrjan verkade Elliot tycka det var lite småläskigt med vattnet men det gick över rätt fort. Han plaskade och stojjade och ville mer än gärna springa på bryggan vilket han inte fick. Vi tittade på att fåglar som var där - änder, kråkor och kanadagäss. Sen kom et mer folk och även Lina med barnen kom förbi.


Väl hemma igen ställde jag Elliot innanför dörren (han hade somnat igen i bilbarnstolen) och passade på att duscha i lugn och ro. Sen la jag mig på sängen och satte på Tv´n... vaknade mer ett ryck när jag hörde "älskling" och insåg att jag tyligen somnat.. H kommer upp med en nyvaken Elliot och vi passade på att mysa i sängen en stund innan det var dags att ta tag i allt här hemma.. Sen dess har det varit full fart...!


Nu ska jag kolla vagnen igen och se om det går att göra något åt den.. Tjigeling!

Av Emily - 9 juni 2011 08:53

Igår var jag och Lina med barnen till Kaatach för lite lek och bus. Ungarna uppskattade det och lekte på i några timmar. Det var lite folk där och sista timman var vi själva, jätte skönt! :) Det åktes rutchkana, lekte vid "hinderbanan", gungades på div. gunghästar och framförallt så kördes det bil av alla dess slag. Så när vi begav oss hemåt igen hade vi två slagna killar =)


Vi åkte hem till mig för att rasta lilla Smackie och efter det åkte vi till centrum en stund. Vi kikade runt och Lina lämnade tillbaka en klänning. Sen blev det en mjukglass från donken - Mmm!


Jag följde sedan med Lina hem där vi åt. Tack! :) När jag begav mig hemåt igen började det äntligen bli svalt och Smackie ville ut. Jag gick och la Elliot med en gång sedan fick Smackie lite lek, kel och bus.


Idag hade jag tänkt åka iväg med Elliot och bada men det ser inte som som att det blir så på vädret.. Kankse ska ta tag i städningen här hemma! Det behövs, men ack  så trisst!


Ha en trevlig dag!

Av Emily - 7 juni 2011 10:20

Nu är vi hemma igen efter ca 1½ vecka på härliga Gotland. Vi åkte dit för att H skulle köra på Gotland ring två helger. Under veckan unmgicks vi med vännerna som också var där, gick i Visby, körde gokart m.m Vi har bott i husvagn under hela tiden vi var där tillsammans med Tobbe. Under helgerna bodde vi på banan där det bara fanns en toalett men duchmöjligheterna löste sig =) En kväll duschade vi utanför Micke och Camillas buss(de hade vattentank och varmvattenberedare) vilket gick toppen! Annars har vi åkt iväg och duschat. Under veckan stod vi i en stugby där det fanns en toalett och dusch så då var det ju inga problem!


Elliot har varit nöjd med att vara med (ja, förutom när han var tvungen att sitta still :P) Men tack vare framförallt  Tobbe, Ida, Robin, Camilla och Micke fick jag en hel del avlastning och Elliot aktivering. Ida och Robin är nog Elliots idoler och Tobbe som en farfar/morfar för Elliot =) En sak är iaf säker.. Det där med att hans pappa vill att han ska spela schack kan han nog glömma :P


Första helgen var det inte speciellt roligt väder, det blåste som bara den och regnade lite en dag. När vi satt ute och skulle äta en dag blåste salladen av tallriken :P Så det blev till att sitta i husvagnen och äta den helgen. Under veckan blev vädret bara bättre och till nästa helg var det jätte fint! Ja, riktigt varmt till och med! Det var svårt att hålla lilleman i skuggan så han är rosig om kinderna nu (trots solskyddsfaktor och keps)


Även om vi haft det himla bra så var det ändå skönt att komma hem igen. Att ha en "egen" toalett och dusch och få sova i vår säng igen! Vi kom hem under dagen igår och resten utav dagen/kvällen gick till att packa upp, städa och tvätta. Jösses, vad tvätt vi hade!! Men nu är det inte många maskiner kvar innnan vi är tillbaka till en tom tvättkorg igen! Tjohoo! Sen igår när vi var klara med det mesta ställde jag mig i en lååång dusch, skrubbade mig ren, filade fötterna och peelade ansiktet - GRYMT SKÖNT!!! Efter det kände jag mig lite mer som en människa igen..


Tja, nu är det dags att ta tag i allt här hemma igen och sysselsätta Pluppas!

Ha en trevlig dag i det sköna vädret!

Ovido - Quiz & Flashcards