Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Gotland

Av Emily - 7 juni 2011 10:20

Nu är vi hemma igen efter ca 1½ vecka på härliga Gotland. Vi åkte dit för att H skulle köra på Gotland ring två helger. Under veckan unmgicks vi med vännerna som också var där, gick i Visby, körde gokart m.m Vi har bott i husvagn under hela tiden vi var där tillsammans med Tobbe. Under helgerna bodde vi på banan där det bara fanns en toalett men duchmöjligheterna löste sig =) En kväll duschade vi utanför Micke och Camillas buss(de hade vattentank och varmvattenberedare) vilket gick toppen! Annars har vi åkt iväg och duschat. Under veckan stod vi i en stugby där det fanns en toalett och dusch så då var det ju inga problem!


Elliot har varit nöjd med att vara med (ja, förutom när han var tvungen att sitta still :P) Men tack vare framförallt  Tobbe, Ida, Robin, Camilla och Micke fick jag en hel del avlastning och Elliot aktivering. Ida och Robin är nog Elliots idoler och Tobbe som en farfar/morfar för Elliot =) En sak är iaf säker.. Det där med att hans pappa vill att han ska spela schack kan han nog glömma :P


Första helgen var det inte speciellt roligt väder, det blåste som bara den och regnade lite en dag. När vi satt ute och skulle äta en dag blåste salladen av tallriken :P Så det blev till att sitta i husvagnen och äta den helgen. Under veckan blev vädret bara bättre och till nästa helg var det jätte fint! Ja, riktigt varmt till och med! Det var svårt att hålla lilleman i skuggan så han är rosig om kinderna nu (trots solskyddsfaktor och keps)


Även om vi haft det himla bra så var det ändå skönt att komma hem igen. Att ha en "egen" toalett och dusch och få sova i vår säng igen! Vi kom hem under dagen igår och resten utav dagen/kvällen gick till att packa upp, städa och tvätta. Jösses, vad tvätt vi hade!! Men nu är det inte många maskiner kvar innnan vi är tillbaka till en tom tvättkorg igen! Tjohoo! Sen igår när vi var klara med det mesta ställde jag mig i en lååång dusch, skrubbade mig ren, filade fötterna och peelade ansiktet - GRYMT SKÖNT!!! Efter det kände jag mig lite mer som en människa igen..


Tja, nu är det dags att ta tag i allt här hemma igen och sysselsätta Pluppas!

Ha en trevlig dag i det sköna vädret!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 31 januari 2012 22:00

Igår var jag med Elliot hos läkaren. Jag hade tagit ledigt från dagis för att vi skulle få lite kvalitetstid efter.   När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan klädde vi på oss för att gå ut med hunden och åka pulka. Vi mötte upp Kristin med hund...

Av Emily - 19 januari 2012 10:11

Har jag sagt att jag har världens bästa familj?!              ...

Av Emily - 17 januari 2012 16:33

Idag fick vi hem vår matkasse från Coop som H fått i julklapp av sitt jobb. Himla smidigt! Så ikväll ska vi testa och se hur första receptet smakar.. Tror jag ska testa den vegetariska lasagnen..   Igår red jag ut på Corita på kvällen. Vi skritta...

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap. Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar o...

Av Emily - 12 januari 2012 22:24

Sitter och försöker skriva ihop ett nytt CV, vilket INTE är det lättaste! Jag har jätte svårt att komma igång och även att få det bli bra. Det här med att skriva och formulera sig är inte riktigt min starka sida. Ja, vi får se hur det hela slutar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards