Alla inlägg den 8 november 2010

Av Emily - 8 november 2010 21:59

Har varit en lugn dag idag, Jag och mamma tog en promenad tillsammans i det fina vädret. Men kallt var detckie i djuraffären! Vi såg istappar i en bäck, tyvär var kameran inte med..

 

Efter en fika och lite mellis till lillkillen åkte vi för att lämna mamma och sedan bar det iväg till centrum.

 

Jag var iväg för att hämta selen till Smackie i djuraffären sm jag väntat på. Dessvärre passade den inte när jag kom hem och provade den. Nackdelen med sånna här raser, det är svårt att hitta selar som sitter riktigt bra. Jag får byta den mot en större stl trots att den är liiite för stor..

 

Jag köpte en ny mössa till Pluppas med. En tjock som går att knyta under hakan. Den är blå med tiger på :) Sen fick Elliot en ny fleece overall med windstopper typ i, fyndade den på REA faktiskt :) Jag köpte nya örhängen til mig själv med. Ett gäng med nya pluppar eftersom jag hela tiden tappar dom!

 

Tobbe kom förbi lagom till middagen och gjorde oss sällskap - Trevligt! Jag gjorde grekiska biffar med oliver, paprika, soltorkade tomater och basilika i. Till det blev det bulgur och en röra med fetaost och vitlök.

 

Ska hoppa ner i ett vamt bad snart och sedan lägga mig i sängen. Imorgon blir det till att gå upp tidigt för då kommer "lilla" söta Leo och ska vara här medans hans husse och matte jobbar :)

 

Ha en trevlig kväll!

Av Emily - 8 november 2010 11:28

                                                              

Av Emily - 8 november 2010 10:57

Vi har haft en trevlig helg trots att lillkillen varit dålig. Farmor/mamma/Svärmor var här och hälsade på vilket var väldigt trevligt! Dessvärre har det inte blivit mycket sömn tack vare Elliots förskylning.

 

I fredags blev det tacos till middag. I lördags åt vi stek på rostbiff, hasselbackspotatis och kantarell sås och en förättsmacka med tonfiskröra på. Det har även slunkit ner en held del kakor, bullar och godis samt lite chips denna helg. Så nu har iaf jag ätit för en hel vecka tror jag!

 

I går kväll åkte i tillsammans med Ludde, Mari och deras barn och Tobbe till Pizza Hut och åt. Jätte gott var det och mysigt var det där inne! Helt klart värt att åka dit fler gånger :)

 

Hade hoppats på att få träna denna vecka med men vi får väl se hur det blir med Lilleman. Jag kan ju inte lämna in ett sjukt barn på miniSats, det är nog inte speciellt populärt! Men jag fick iaf en ordentlig skogspromenad i lördags tillsammans med Mia och alla doggsen. Mia var snäll och hjälpte mig plocka trattisar till såsen. Vi fick ihop en hel del så nu har jag en massa att ta reda på samt att Solwieg fick ta med sig en hel del hem :)

 

Idag ska jag se till att ta en långpromenad igen! Kan jag inte träna kan jag iaf försöka röra lite på fläsket :)

Ovido - Quiz & Flashcards