Alla inlägg under november 2010

Av Emily - 5 november 2010 22:52

 Sitter just nu i soffan tillsammans med min stora kärlek. Lyssnar till mitt stackars monster som blivit sjuk igen! Stackars ligger och hostar i sömnen och gnyr. Usch, hatar när min fina är sjuk! Jag känner mig hjälplös och orolig! Tittar till honom och sitter lyssnar efter att han andas som han ska. Jag är så orolig att han ska sluta andas. Hönsmamma som jag är. Har iaf höjt upp sängen i framkant och han har fått en extra kudde för att komma upp lite och för att kunna andas bättre.


Idag har han haft en fullspäckad dag min lille kille. Kanske tack vare det som förskylningen bröt ut. Imorse efter alla bestyr så åkte jag iväg för att träna och introducera lilleman på MiniSats. Personalen där var toppen! Jag var med en liten stund och sedan gick jag iväg för att träna. Personalen på MiniSats skulle ropa på mig om det var något och jag förväntade mig nästan att de skulle det. Men lilleman hade jätte roligt och hade inte alls tid att sakna sin oroliga mamma, vilket i sin tur var bra! När jag kom tillbaka blev han iaf glad att se min till min stora glädje :) "Fröknarna sa att allt hade gått bra och att han var så artig. Han hade tydligen gått fram till dörren och vinkat när det kom eller gick barn. Sötisen min!


Väl hemma igen mötte jag Tobbe och Mia som åt lunch och fikade med mig. Mamma kom hon med. Hon skulle vara snäll och passa lilleman medans jag och Mia passade på att rida. Efter en lunch som bestod av mackor med tonfiskröra och sallad knallade jag och Mia ner till hästarna för en ridtur. Vi red i skogen och tog med oss Smackie, så hon skulle få springa av sig. Till en början hade hon marsmallows i öronen men det böev bättre efter en stund, tack och lov!


När klockan började närma sig kvällmat kom Elliots farmor hit, hon ska vara hos oss i helgen vilket jag tycker är trevligt! Elliot fick sina födelsedagspressenter idag. Han fick ett jätte fint sett bestående av jacka och termobyxor. Så fina så! Sen fick han en Pippi docka som han pussade på och en satts med klossar man kunde bygga med, rasa dom var roligast! Han fick även en fin väggkrok som ska upp innan Smackie biter sönder den. Idag bet hon sönder den Elliot fått förut av sin farmor. Jag blev förvånad när jag fick se detta för det brukar hon aldrig göra. Men men, någon gång ska väl vara den första. Jag hoppas bara att det var en engångs företelse!


Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga sista tiden tänkte jag att jag skulle berätta att jag köpt nya möbler hem. Blev en Tv bänk, ett vitrinskåp till köket, två smala vitrinskåp till vardagsrummet och ett soffbord. Vi är mycket nöjda med dessa men dessvärre missade jag att beställa bokhyllan vi skulle haft i vardagsrummet. Typiskt mig! Men jag får vänta lite så ska jag beställa den och en skänk till köket. Snart så är undervåningen klar! :) Vi har även köpt nya hallmöbler och en tallrikshylla till köket, så nu börjar det likna ett hem. Äntligen! En sak till, räcket på övervåningen är klart med! Det har hänt en hel del på sista tiden som ni kanske märker. Tummen uppp för det!


Tja, det var väl allt för idag! Hoppas min lille kille mår bättre imorgon!

Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards