Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap.

Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar och njuta ett tag till av den goda maten :) Det är inte ofta det händer.

När vi kom hem igen var jag så mätt att jag mådde illa. H somnade i soffan och N satt och såg på TV. Jag passade då på att gå igenom alla barnkläder igen och rensa vad som skulle vart. Var inte klar med rensningen förrän vid halv tre på natten.


Lördagen spenderade jag dagen nere hos hästarna. Fixade, mockade hagen så gott det gick och pysslade med Corita. Sen gick jag ut med Corita och Smackie i skogen. Fick släpa runt på hunden den första halvtimman, sen blev hon mer självgående och började även förstå vad jag menade med olika mya kommandon. Kul!!

Kvällen tillbringades hemma hos Micke och Camilla. Robin fyllde år. De bjöd på tacos och fika och jag åt som vanligt på tooook för mycket och mådde illa när jag körde hem.


Även idag har jag spenderat dagen nere hos pollarna. Var ute och red på Corita närmare två timmar och vi passade på att trava över några små hinder på en skogsväg. Corita tyckte att det var super skoj! Väl hemma igen drog ja ut slangen och spolade av hennes ben, tvättade bort brunsten och tvättade rumpen. Idag verkade hon tycka att det var riktigt skönt att stretcha efter!



Vi åt grekisk pyttipanna till middag med tzatziki och sen satt vi hela familjen och spelade Cluedo. Jätte kul och mysigt!!


Veronica kom för att pyssla med Vicke nu för ett tag sedan och vi tog en promenad. Hon tog Vicke och jag tog hundarna. Tur att pannlampan och reflexer finns för man ser inte mycket på vårna väg!! :P


Imorgon blir det mys med barnen, Elliot blir hemma pga feber. 


Nu mys med familjen, tjingeling! ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Elliot

 

Wilgot

 

Hjärtat

 

Nicole

 

Kid

 

Zakina

 

Corita

 

Zipper

 

Iris

 

Nemo

 

Senaste inläggen

Gästis

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards