Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Emily - 18 juli 2011 19:44

Sitter just nu med altandörren öppen och lyssnar på det smattrande ljudet av regnet, riktigt mysigt! Jag tycker det börjar bli riktigt behagligt ute med, det svalkar skönt!


Idag har jag och Nicole varit i Farsta C en sväng och kikat. Väl där stötte jag på en hel drös med människor jag kände. Trevligt, trevligt! Vi åkte även till två hästaffärer och letade en ny flughuva till Corita. Köpte en men den satt inge vidare så jag ska lämna tillbaka den. Det är ett himla meck att hitta något som passar min dam, hon får ju skav av precis allt! Oftast klarar hon största delen av sommaren utan huva men nu är hennes ögon riktigt irriterade. Får hoppas på lite dåligt väder några dagar för hennes skull och att det blir bättre då.


Har även hunnit plocka och städat lite idag och även varit och klappat och kollat till hästarna.


Idag är det Kids födelsedag och trots att han inte ville bli firad så har vi ätit tacos tillsammans och nu när Elliot har lagt sig ska vi ta fram glass och kakor med. Något gott ska man ju ha på sin födelsedag!  


Nu ska jag ta tag i det lilla trotsmonstret!

Av Emily - 18 juli 2011 08:24

I fredags skulle jag egentligen på tjejmiddag men den ställde jag in då jag inte mådde något vidare. Blev en soffkväll istället..


Lördagen var dagen med stort D, ja iaf för Veronica & Peter   Vid 14 tiden vigdes dom i Österhaninge kyrka. Bruden var jätte vacker! De hade en tjej som sjöng i kyrkan och hon var riktigt duktig, jag fick gåshud för att hon sjöng så vackert! När den fina vigseln var klar gick det ett busslass till ekebyloge. Vi tog dock bilen då ingen av oss hade tänkt dricka. Väl där var det tipspromenadsfrågor, fördrink, filmer från svensexan/möhippan och mingel. Mycket trevligt ich inte alls speciellt stelt som ddet kan vara. Dte var bordsplacering och paren satt vid samma bord men inte bredvid varandra vilket jag tyckte var lyckat! Vi fick en förrätt, till varmrätt var det buffe´och sedan kom den vackra bröllopstårtan in med kaffe till. Riktigt lyckat och alldeles lagom! Talen under middagen var inte alls långdragna och stela utan riktigt roliga! Jag skrattade så jag grät mellan varven! Efter all god mat var det ett liveband där som spelade och drog igång festen ordentligt!

Med andra ord, det var ett riktigt lyckat bröllop!! All lycka till er, brudparet!! 


Medans vi var iväg på festligheter var Elliot hemma med mina föräldrar vilket hade gått jätte bra. Känns skönt att veta såhär nära inpå förlossningen och allt.. Men det kändes lite konstigt att vara iväg tillsammans utan vår lilla Plutt, det var faktiskt första gången vi var det sen han föddes.


Annars har det inte hänt så mycket mer i helgen, Elliot har klippt gräset med pappa till hans stora förtjusning. Jag har mest tagit det lugnt.



Ovido - Quiz & Flashcards