Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Emily - 22 juli 2011 22:23

Igår ställde jag klockan och fick lov att gå upp lagom tills det Elliot hade somnat om.. Ja, han är vaken halva nätterna just nu vilket är rätt tufft!

Vi åkte iväg till MVC. Allt såg bra ut, lite högt blodtryck men ingen fara. Fick nr till ett tillväxtultraljud och vad jag skulle göra om jag går över tiden.. Som jag säkert lär göra 


Efter besöket på mvc åkte vi till Maxi för att handla lite. Himla trisst men något man måste göra!


Väl hemma igen började Elliot röja omkring och busa, vi stoppade i oss lite lunch och efter det bar det iväg till Anki och hennes son Ludvig. Grabbarna lekte och busade tillsammans. Anki blåste såpbubblor som faccinerade Elliot, dock var de lite läskiga i början men det gick rätt snabbt över  Vi blev bjudna på fika, en äppelpaj gjord på dinkelmjöl och quinoagavregryn (Det sistnämnda har jag aldrig sett förut) och till det "vaniljgugga" på kesella. Himlans gott var det iaf! Helt i min smak!


På hemvägen åkte vi förbi Babyland för att se om de fått in filtarna som jag har varit ute efter, men det hade dom inte.


Väl hemma igen hade N plockat undan efter oredan vi ställde till med innan vi åkte. (Vad skulle jag göra utan henne just nu?!  ) Så jag satte igång att skura toaletter, golv och damsuga samt ta tag i lite tvätt och duscha Smackie innan jag väckte en sovande Elliot i bilen.


Kvällen var  lite lugnare, åkte bara förbi pollarna en sväng. De var lite oroliga men det berodde på att det sprang en skabbräv i hagen. Som tur var lugnade de sig snabbt!


Idag har jag varit iväg till Barnens Hus i nacka. Shit, vilka idioter det finns på vägarna! En tant böt fil utan att se sig för (över heldraget) och jag fick tvärbromsa för att inte få in henne i min bil sen var det en  övningskörare som gjorde samma sak. Tack och lov var filen bredvid tom, annars hade det smällt! Idioter!!! 


Fick iaf tag på filtarna jag var ute efter och bad de ta hem en adapter till bilbarnstolen/vagnen plus att jag köpte en liten napp. Så nu är vi så gott som förberedda och klara. Skulle egentligen behöva göra ett besök på IKEA för inhandling av extra täcke och kudde. Men vi får se hur det blir med det!


Svände förbi Sandra, Zacharias och lilla Vincent på hemvägen och vi tog en kaffe i den äckliga värmen. Zacharias har vuxit och såg så mycket äldre ut i ansiktet och lilla Vincent var så söt! Nu längtar jag efter en liten här hemma!!


Har varit skönt att ha gjort lite de sista två dagarna och att Elliot har fått leka med kompisar! Det får tiden att gå lite snabbare och vi mår bättre av det båda två.

Ovido - Quiz & Flashcards