Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Elliot

Av Emily - 12 juli 2011 20:14

 

Visst har jag väl nämnt att jag har världens goaste son?!   En riktigt liten busunge!

Nu sover han i sitt rum och det har gått ganska bra med "flytten" dit. Han vaknar dock på nätterna och kommer upp till oss. Jag försöker lägga honom i sin säng igen men det har inte gått något vidare hittils. Visst är det himla mysigt att ha honom i sängen med oss men han är som en liten virvelvind och flyger omkring och sparkas.

De senaste dagarna har tänderna bråkat med honom ordentligt igen. Det "ploppar" upp nya taggar i munnen hela tiden. Just nu tror jag att han har 7 tänder som är på väg ner.. Vilket kan göra honom lite småkinkig mellan varven. Tänderna har även ställt till det med sömnen, han vaknar och är ledsen flera gånger/natt och tar sig i munnen och säger "ajj ajj!". Men snart borde alla tänder ha kommit om det ska fortsätta i detta tempo!

Det bästa som finns just nu är att vara ute och leka! Badbaljan är en favorit vid varmt väder och även att bli jagad. Hans små ben går som trumpinnar, jag fattar inte hur han orkar!

Vi får se hur det kommer gå att bli storebror.. Om det kommer bli någon avundsjuka etc, men det lär visa sig..


 

 
 
Melissa - Mamma Till 2 Prinsar

Melissa - Mamma Till 2 Prinsar

13 juli 2011 13:58

tänk att han en gång i tiden va sådär liten emily tiden går så himla snabbt!
sen när ni får hem de nya tillskottet kommer du se på samma sätt som jag såg Vincent att dom blir himla mycket större helt plötsligt :)
Kram

http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Emily

15 juli 2011 09:27

Ja, tiden bara rinner iväg! Ja, man kommer säkert se Elliot som så mycket större sen.

Men allt har gått bra sen ni kom hem med Linus? Har Vincent tagit det bra?

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 31 januari 2012 22:00

Igår var jag med Elliot hos läkaren. Jag hade tagit ledigt från dagis för att vi skulle få lite kvalitetstid efter.   När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan klädde vi på oss för att gå ut med hunden och åka pulka. Vi mötte upp Kristin med hund...

Av Emily - 19 januari 2012 10:11

Har jag sagt att jag har världens bästa familj?!              ...

Av Emily - 17 januari 2012 16:33

Idag fick vi hem vår matkasse från Coop som H fått i julklapp av sitt jobb. Himla smidigt! Så ikväll ska vi testa och se hur första receptet smakar.. Tror jag ska testa den vegetariska lasagnen..   Igår red jag ut på Corita på kvällen. Vi skritta...

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap. Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar o...

Av Emily - 12 januari 2012 22:24

Sitter och försöker skriva ihop ett nytt CV, vilket INTE är det lättaste! Jag har jätte svårt att komma igång och även att få det bli bra. Det här med att skriva och formulera sig är inte riktigt min starka sida. Ja, vi får se hur det hela slutar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards