Alla inlägg under mars 2011

Av Emily - 2 mars 2011 21:02

Idag har det varit underbart fint väder! Lena kom förbi på en fika på dagen. Vilket jag uppskattade! =) Under tiden vi var inne passade jag på att baka bröd.

Sen passade jag och Pluppas på att gå ut. Vi pysslade nere hos pollarna och jag började mocka hagen, usch fy och blä så den ser ut nu när det töat lite!! Det är så mycket bajs och det blir sådanna kontraster mot den vita fina snön! Dessutom har mitt lilla äckel där nere passat på och gosat in sig riktigt ordentligt i allt bajs, ja det är sån hon är! Ingen fin dam direkt!:P

Idag, passade vi på att ta vår långis någon annans stans än hemma. Det är så trisst att knalla på samma ställen. Vi åkte upp till handen och fick me oss mamma ut på en långis. Mamma var snäll och tig vagnen så jag kunde koncentrera mig på Smackie vilket var skönt.

Nu på kvällen har Mia varit här och käkat med oss. Gjorde bakpotatis med räk o rom sås, revbensspjäll, sallad och vitlöksbröd. Riktigt gott! =)

Av Emily - 2 mars 2011 10:00

                        

Av Emily - 1 mars 2011 20:17

Idag åkte jag förbi Malin på Skutan och sa hej. Sen åkte jag vidare och hämtade min mamma på jobbet. Vi åkte och kollade tapeter till dom. De gör ju om hemma så det skulle väljas tapeter till kök, hallx2 och vardagsrum. Vi hittade en hel del fint och hon tog med sig prover för att visa pappa och kolla hur det såg ut i ljuset där hemma.


Efter det blev det ett besök i djuraffären. Smackie fick sitta kvar i bilen för jag orkade inte bråka med henne där inne nu när hon är skendräktig. Hon fick sig iaf en stooort ben till hennes stora förtjusning :)


På eftermiddagen svängde vi förbi min farmor för en fika och för att hjälpa henne med städningen. Jag hade ju inte hunnit med att äta lnch så jag stoppade i mig några mackor där.


Sen har Johanna, Lea och Frank varit förbi på en fika. Mycket trevligt!


Till middag gjordejag "tacoröra" med sallad. Blev lite väl starkt.. Men men :)


Vi har även fått upp två tavellister och satt upp lite foton idag! Tar lite tid att få upp saker och ting på väggarna här hemma :P


Nu är det mys i soffan med älskling och kasnske ett varmt bad senare =)

Ovido - Quiz & Flashcards