Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Emily - 23 mars 2011 20:38

Idag fick jag tummen ur och började röja nere hos hästarna! Såhär illa har det nog inte varit! Det gick inte att kratta bort allt hö som gömt sig under all snö och is men en hel del fick jag iaf bort. >Det sitter fortfarande fast en massa i isen.. Jag och Elliot höll på i någon timma innan Anki kom och masserade Corita, det tackar vi för!!: ) Sen tog vi en fika här uppe! Synd att man ska ha en ursäkt för att ses..!


Sen städade jag här hemma och plockade undan och försökte strukturera om i gästrummet så gott det gick. Vi ska ha gäster och då måste personen kunna komma in till sängen och lägga sig i den. Gästrummet ser ut som ett förråd just nu eftersom vi håller på och målar om. Men så är det ibland :P


Vi gick faktiskt ner en vända till hästarna på eftermiddagen igen för att städa mer. Tillslut orkae jag inte mer och gav upp. Får ta mer en annan dag! När vi kom upp igen var det bara att slänga Elliots kläder i maskinen, Smackie i duschen och efetr det även mig och Elliot i duschen. Det var inte alls populärt att duscha Smackie men det var på tiden! Hon luktade illa redan innen vi gick ut.. Så ni kan tänka er hur hon luktade efter att ha varit ute i leran några timmar.. :/ 


Mia och Micke gjorde oss sällskap vid middagsbordet, Tobbe med men han hade redan käkat.


Hade egentligen tänka åkt och handlat, hämtat min bakmaskin och sen bakat bröd.. men det sket sig ju eftersom Elliot ligger och sover och jag är ensam.. Typiskt! Det får bli en lugn kväll framför Tv:n och efterlyst innan det är dags att natta hästar och ta ut hunden för en sista kiss och bajs sväng.. (Bara jag lyckas väcka henne:P)



Det är inte ofta denna grabb sitter still! Här satt han några minuter och koncentrerade sig på att rita =)

 

Av Emily - 23 mars 2011 07:41

Denna vecka har vi hunnit med att fira farmor. Hon fyllde 98 år i måndags! Jag och elliot var där och fikade och hjälpte till lite med servering. Men det är inte lätt alltis add få farmor att sitta och ta et lugnt, hon vill gärna göra allt själv.


Jag och Elliot har även åkte runt och kikat in på loppisar och på en secoundhandbutik. Jag tycker det är lite mysigt! Det roligaste av allt är när dom har gamla möbler. På ett ställe hittade jag gamla tallrikar (Gustavsberg) Jätte fina var dom! Lite sugen är jag, men just nu känns det som att det finns en hel del annat att lägga pengarna på..! Typ en ny diskmaskin *suck!!!*


Igårvar jag och Lina iväg till centrum för lite shopping :) Det kliade i fingrarna på mig, ville bränna mitt pressentkort jag fått :P haha! Jag köpte lite basplagg, BH, trosor och strumpor. Vilket var riktigt nödvändigt! Att bara ha en BH som passar och är hel, ja då får den gå varm! Tvättas på kvällen och ibland har den inte hunnit torka innan man ska sätta på sig den på morgonen utan är sådär lagom kall :S


Igår slipade och och grundade väggarna i Elliots sovrum. Jag spacklade även på lite som jag missat.. Det närmar sig men det går ju såå himla segt!! Jag tycker inte att det är speciellt kul att måla! Men det blir ju bättre efter! (Förhoppningsvis:P)


Nu vill Stinky komma upp i knät, och det kommer en *harkel* frisk odör från honom..

Ovido - Quiz & Flashcards