Alla inlägg den 15 april 2011

Av Emily - 15 april 2011 20:48

Jag har haft en underbar dag idag! Vädret var Mmmm! Som jag saknat solen och dess värme! Jag och Lena möttes upp i Tyresta för en promenad. Vi gick "barnvagnsslingan", det var dock lite trisst med all is som var en bra bit in på stigen. Efter promenaden som tog sin lilla tid gick vi och satte oss i solen för lite fika. Vi drack lite kaffe och åt smörgås ute i det härliga vädret. Elliot fick smörgås och vatten, frukt och en bit bulle. Åh, så härligt det var!! jag hade med hink och spade till Elliot och vi lekte en stund. Sen fick han se en massa småfåglar som han kallade för "kvack-kvack". Även de större löven som blåste omkring på marken fick heta "kvack-kvack" :P Haha, min underbara lilla kille!!


På väg hem från Tyresta svängde vi förbi 73:an för att kika på lite fina bilar. Trodde att Elliot skulle vara mer intresserad än vad han var...


När vi kom hem stammade vi ute och pratade med T som var hemma på vår tomt. Medans vi pratade passade Iris på att hoppa in i bilen för att undersöka den ordentligt! Det slutade med att hon fick åka med till hästarna.


Kvällsmaten fick bli hemagjord pizza. Nu under kvällen har vi passat på och städa, tvättmaskinen går för fullt och jag har varit nere hos hästarna och fixat lite..


Nu är det myyys som gäller..!! =)

Av Emily - 15 april 2011 10:15

I onsdags var det hundkurs som gällde. Mamma var snäll och passade Elliot under tiden då kursen är på dagtid. 


Jag och Smackie hade skoj tillsammans under kursen och den var lärorik. Nu gäller det bara att hålla igång träningen till nästa kurstillfälle! Men det känns som det är övningar som passar oss himla bra eftersom min lilla dam inte alltid är den lättaste att aktivera och jag har ide'e torka på övningar. När vi kom hem från kursen höll Smackie igång ett tag, vi var ute och busade och sedan gick vi in. Tillslut somnade hon i soffan och tittade inte ens upp när jag larmade och låste för att åka iväg en sväng :P


Igår var jag och tränade tillsammans med Lina. Vi körde ben vilket känns idag. Vågar ju inte köra på så hårt.. lite tråkigt men det får jag ta igen till hösten ;) Efter gymmet var vi inne på babyland, Grizzly, svängde förbi donken och åkte till länna. Sen for vi hem igen. Kvällen tillbringades i soffan eftersom jag fick migrän :S




Ovido - Quiz & Flashcards