Alla inlägg den 18 april 2011

Av Emily - 18 april 2011 22:34

Dagen började med att Lilleman fick feberkramper och vi fick åka med ambulans till Sachsska barnsjukhus. Kramperna kom när vi skulle gå upp så det blev hektiskt här hemma med att få ihop allt då jag var ensam. Kastade på mig första bästa klädesplagg jag fick tag på och på med ett hårband. Krameprna hade gått över när ambulanspersonalen kom men de ville att vi skulle åka med och kolla upp honom vilket vi självklart gjorde! Väl där tog dom blodprover och urinprov(Tog nästan två timmar innan vi kunde få ett sådant av honom :P) Sen var det bara till att vänta... Timme efter timme..! H kom efter ett tag, då passade jag på att springa iväg för att handla lite frukost till oss. Hann bara få med vatten och rån till Lilleman innan vi åkte) På eftemiddagen fick vi äntligen svar på proverna som inte visade något utan vi fick åka hem... Läkaren skulle skriva ut kramplösande medecin som vi skulle kunna hämta ut på apoteket sen. Självklart måste hon ha missat att göra det så vi fick ringa runt och se till att det kom in till slut..! Suck!! Vi hann inte mer än hem innan Elliot fick ett till anfall (visst är det typiskt..) Denna gång gick det över ganska fort och vi var kvar hemma.


Under besöket på sjukhuset kom det och gick en hel del familjen. En familj kom in med sin dotter som var ca 6 månader och hade kräkts. Då hade hon tydligen kräkt någon gång under natten och både mamman och pappan hade varit magsjuka innan.. Barnet var pigg och hade mått ganksa bra efter det att hon kräkts... Hmm, kan man då inte räkna ut att det kanske var magsjuka?!?! Jag färstår verkligen om man åker in om ens barn kräkts och inte får i sig vätska. Men hallå, åka in för att barnet kräks någon gång under natten..!! Men men, alla är vi olika...


Nu under kvällen har Elliot fått i sig både vätska och lite mat och vi försöker hålla febern nere med hjälp av alvedon och ipren. Jag har även hämtat ut hans kramplösande medecin utifall att och även köpt vätskeersättning.. Nu har vi det mesta hemma :P 


Nu är det bara att hoppas på en lugn natt. Natten till denna dag blev det ju inte mycket sömn. Jag vaknade med jämna mellanrum med ett ryck och var tvungen att lyssna så han verkligen andades som han skulle.. Jag blir ju så orolig..! Hoppas även på att han slipper få fler feberkramper, det är verkligen super löskigt att se! Man blir så maktlös och rädd!


Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards