Alla inlägg den 20 april 2011

Av Emily - 20 april 2011 20:47

Idag har jag och lilla Smackie Doo varit på kurs igen. Åh, det är så himlans skoj! Känns verkligen skit trisst att det "bara" är en gång kvar..!

Övningarna är roliga och lärorika. Denna kurs passar verkligen oss. Jag får en massa tips på hur jag ska aktivera henne dagligen. Ja, ibalnd känner jag mig nästan dum när jag inser hur lätt det kan vara att aktivera sin hund.. Men jag tror mycket handlar om osäkerhet. Jag vet inte hur jag ska lära Smackie och är rädd för att göra fel, därför vågar jag inte pröva.


När vi var på kurs var mamma hemma hos oss och passade Elliot. Kändes inteså roligt att lämna honom när han var hängig... När jag gick ut för att åka blev han så ledsen. Det kändes inte alls roligt, men tydligen hade det gått över lika snabbt!


Elliot mår bättre nu men är fortfarande hängig. Han vill mest sitta i knät och bli runtburen på. Så jag passar på att gosa, nu medan jag kan ;P Idag har han dessutom haft en jobbig dag, dels för att han inte mår bra och dessuutom bråkar tänderna med honom.. Stackars liten! Helt plötsligt kan hans lilla värd rasa och han bara gråter och gråter, ofta med dreglet rinnandes längs hakan och fingrarna i munnen.. Håller tummarna för att min lilla Plupp ska må bättre imorgon!!!

Ovido - Quiz & Flashcards