Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Emily - 31 januari 2011 22:45

I lördags efter frisör besöket blev jag själv här hemma. jag tog några tabletter mot migrän och försökte sen sova vilket var hopplöst med det dunkande huvudet som jag hade.. Jag drack en massa vatten och sedan försökte jag stoppa i mig lite mat. Lyckades pilla i mig några riskorn iaf. Tog ett varmt bad och smörjde sedan in nacken och ryggen så gott det gick. Det blev bättre men inte bra. Gjorde mig klar för att åka iväg och blev borta några timmar. Var bjuden till Lindas och emlis fest. Trevligt att träffa alla men jag var riktigt "tråkig"! Tråkigt att allt ska krocka bara för jag hade gärna åkte med hjärtat, Nicole och Elliot!


Igår blev det en hel dag med jobb. Jätte bra för plånboken! När jag kom hem igen på kvällen var jag trött i kroppen, usch vad man blir lat av att vara mamma ledig! Det är så att man skäms! Till middag gjorde jag rotfrukter och grönsaker i ugn, feta & paprika biffar och tzatziki till det. Var inte helt fel! 

   Plåten med rotfrukt & grönsaker


Efter maten blev lilleman friserad! Han var så snäll men tröttnade när vi skulle försöka fota honom. Just nu tar jag kort med filmkameran då jag inte kan hitta laddaren till min digitalkamera.. Suck, jag är hopplös!!


  

 

En mindre glad kille..


När det väl var dags för sängen var det en kille som absolut inte ville sova. Det slutade i att han fick vara uppe ett tag till och efter det var det skrik och tårar i sängen! Men tillslut så ;) Jag måste ta tag i Elliot´s rum nu! Han behöver det, hoppas på att han ska sova bättre då. Han störs av oss när vi går och lägger oss och ser på TV/pratar i sängen.


Imorse när jag kört N till skolan var tanken att jag skulle träna.. Inte för att det blev så! Svängde förbi Malin på Skutan och sedan hem för lite frulle. La mig på soffan ett tag och hoppas på att huvudvärken skulle försvinna. Blev potatisplättar till lunch och sedan begav vi oss till Johanna och lilla söta Frank. han var så liten och go´! Smackie träffade Iza och Cocco. Lea hämtades på dagis, söt tjej! Hade en jätte trevlig dag, tack!! 

Väl hemma igen fick Elliot frukt och sedan var han så trött att han gick och la sig bredvis mig i soffan. Jag höll om honom och han somnade. Minns inte när det hände sist! Men det blir väl så om man inte sover på kvällarna som man ska.

   Elliot ligger kvar efter att jag vaknat..

   Här har vi en till i familjen som var trött efter dagen :)


Vi har börjat låta Elliot leka och sitta på pottan lite. Lyckades tajma in en gång då han bajsade på pottan. Men det är inte det lättaste då man oftast inte får någon förvarning. När han sprang naken igår här hemma bajsade han i farten.. Haha!

     Så här kan man använda sin potta enligt Elliot


  

Elliot dansade med skohornet imorse


  

Pratar med pappa i mobilen (då han var i fjällen)


  

Efter en tuff dag!


      

Elliot med sina vänner Hugo och Zacharias.


  

En förmiddag när solen sken in i köket. Jag fick vårkänslor!



Ovido - Quiz & Flashcards