Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Emily - 5 januari 2011 22:57

Några få bilder från nyår

      

 

Elliot och Gabriel på Lek Vegas

    

 

En objuden gäst vid häst hagen..

   

 

Pankaksmonstret

   

 

Elliot och Nemo (Korvas)

   

 

Nemo (Korvas)

   

 

Elliot kör lastbil med pappa

   

 

Smackie Doo med sin dragsele

  

 

Busungen!

  

 

Två trötta familjemedlemmar vid natta dags myser tillsammans

  

 

Av Emily - 5 januari 2011 22:36

 Igår var jag och Elliot iväg till Skutan för att hälsa på. De har verkligen börjat att få det fint! Trevliga hästar har dom med :) Skoj! Elliot fick rida på den lilla shettisen Kemir vilket var lyckat! Tack Sanna! :) Sen passade vi på att kolla på fåren och pula i lite i stallet. Jag träffade så himla trevliga föräldrar där igår!

 

  

Elliot på Kemir med Sanna som hjälper till :)

  

Sen visade Elliot hur man red med Smackie (Tur vi har en så snäll hund!)

 

Till middag åt vi fiskburgare. Veronica åt med oss och direkt efter maten gjorde vi tjejer oss klara för en ridtur. Det var en härlig tur i mörkret och Veronica tyckte väldigt bra om Hero :) (inte så konstigt, han är ju så söt och go´!)

 

ONSDAG

Idag åkte jag och Elliot tall handen och mötte upp Mia. När jag skulle packa ur barnvagnen från bilen kom jag på att jag hade glömt den hemm (så typiskt mig!) Tack och lov hjälpte Mia mig att bära honom. Vi mötte upp Jeanett och en vän (hennes sambos syster) och gick för att äta lunch tillsammans. Vi hamnade på mitt favvo ställe :D Så jag tog som vanligt en sallad - Mumma! Efter lunchen kollade vi i affärer och jag hittade en massa fint!! Men man kan ju inte köpa allt man vill ha TYVÄR! Även om jag gärna hade gjort det.. :P

 

Vi mötte upp NOva på parkeringen (liten tjej på ca1½ år) som Mia skulle vara barnvakt åt. Vi åkte hem och packade ihop allt och klädde på oss och ungar varma kläder för att sedan gå ut med pulkor och hundar. Där vi gick var det int plogat och pulkorna inte de bästa att dra. Det resulterade i att vi plogade vägen.. Tungt var det!! Smackie orkade inte dra Elliot länge.. Så hon fick springa och leka med de andra hundarna medans vi drog pulkorna. Efter ett tag gav vi upp och gick hem.

 

Nu på kvällen har vi haft gäster här på middag. Jag gjorde fylld kotlettrand med potatisgratäng och en massa sallad och efter maten körde Hogge dom till arlanda.

 

 

Här kommer några bilder från när vi var ute med hundarna och Elliot med pulka..

      

 

Elliot hjälpte Mia att köra bilen på väg till promenadvägen..

  

 

När vi väl var hemma igen var Elliot trött. Han fick varm välling och la sig på golvet (han ligger aldrig still!)

  

Ovido - Quiz & Flashcards