Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Emily - 7 januari 2011 22:37

Jag och Veronica har varit ute på en härlig ridtur tillsammans med lilla Smackie. Hon är så lite och snön är så djup... Det resulterade  i att hon absolut inte villegå med oss på en åker. Det slutade med att hon fick rida med mig på Corita. Jag kan nog inte påstå att hon tyckte att det var jätte roligt men hon fann sig rätt snabbt i det. När vi kom ut där det var plogat släppte jag ner henne och hon följde lydigt med!

Sen kom kruxet att vi skulle hem samma väg.. Hade vi tänkt iaf.. Men när hon inte ville så tänkte vi att vi skulle ta en annan väg. Det går en stig där annars men nu var det bara en massa, massa snö. Smackie tyckte vi var pest och pina som tvingade henne gå där. När stigen var slut var det en stooor snö hög innan man kom upp på vägen. Tur att vi har så snälla hästar som gick igenom den trots att de hade snö långt upp på magen (mina fötter fastnade i snön så jag höll på att trilla av) 

Mer spännande än så blev inte vår tur men det var nog lika bra! 

Väl hemma igen parkerade sig Smackie i soffan och började snarka. För en gångs skull fick hon en ordentlig kvällspromenad! Bara att gå ut med henne och kissa sen innan vi ska sova - skönt! :)


Nu ska Nicole, hjärtat och jag se på karate kid..


Trevlig kväll!

Av Emily - 7 januari 2011 15:43

De sista två dagarna har vi inte gjort mycket alls..

Igår var ju hjärtat ledig men han var ute och åkte snö skoter. Egentligen hade jag tänkt att ta mig en ridtur men med tanke på hur vödret var och hur jag mådde skippade jag det..


Idag har jag börjat städa undan julen. Jag strök gardiner och dukar och böt till dessa i köket. Dock ser det fortfarande ut som ett bombnedslag här hemma för jag har inte plockat ner allt i kartonger än utan alla jul saker står på köksbordet och bänken. Min bror var här idag med. Han har hjälp mig med datorn. Tur att jag har honom, min datanörd till lillebror ;) Tack vare honom är dator mycket snabbare och han hjälpte mig ladda ner lite program som jag behövde. Dessutom tog han med ett USB minne och skulle fixa det sista programmet hemma på sin data som jag sen skulle få. Tack!


Ikväll blir det förhoppningsvis en ridtur trots att min hals gör riktigt ont.. Men Corita måste gå eftersom hon stått två dagar i rad nu! Så det blir en tidig middag och sen en ridtur tillsammans med Veronica :)


Trevlig helg gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards