Direktlänk till inlägg 5 april 2011

En liten ridtur =)

Av Emily - 5 april 2011 21:29

Idag träffades jag och Lena. Elliot röjde på som bara den som vanligt! Fick se deras lilla kisse. Hon var sååå söt! Ett år men såg ut som en kattunge trots att hon var skogskatt/maincoon, något måste ha blivit fel!

Lena bjöd på en smarrig lunch, vi fikade och bara satt och pratade skit vilket var jätte mysigt!

När jag kom hem tog jag tag i lite  här hemma som hamnat längst ner på listan.. Plockade och skurade köket, tvättade och damsög. Sen var det dags att laga mat. Idag gjorde jag det enkelt för mig, gjorde korvstroganoff och ris till hjärtats stora förtjusning!

Nu på kvällen har jag varit ute på en sväng med Corita vilket var jätte mysigt! Hade sällskap av Veronica vilket var trevligt! Corita var rätt glad över att få komma ut lite. Men när jag hämtade henne i hagen hade hon rullat sig i leran - Ordentligt!! Hon hade gnuggat in sig i leran, sett till att den hade kladdats ut under täcket och ner i hennes "ull" päls och satt fast i skinnet. Så typiskt henne! Så det tog sin lilla tid att få bort det.. 


Nu ska jag fika lite med mitt hjärta och sen ta mig en varm lååång dusch!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 31 januari 2012 22:00

Igår var jag med Elliot hos läkaren. Jag hade tagit ledigt från dagis för att vi skulle få lite kvalitetstid efter.   När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan klädde vi på oss för att gå ut med hunden och åka pulka. Vi mötte upp Kristin med hund...

Av Emily - 19 januari 2012 10:11

Har jag sagt att jag har världens bästa familj?!              ...

Av Emily - 17 januari 2012 16:33

Idag fick vi hem vår matkasse från Coop som H fått i julklapp av sitt jobb. Himla smidigt! Så ikväll ska vi testa och se hur första receptet smakar.. Tror jag ska testa den vegetariska lasagnen..   Igår red jag ut på Corita på kvällen. Vi skritta...

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap. Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar o...

Av Emily - 12 januari 2012 22:24

Sitter och försöker skriva ihop ett nytt CV, vilket INTE är det lättaste! Jag har jätte svårt att komma igång och även att få det bli bra. Det här med att skriva och formulera sig är inte riktigt min starka sida. Ja, vi får se hur det hela slutar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards