Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Emily - 28 februari 2011 21:53

Idag har vi inte gjort många knop. Skulle egentligen tränat i morse men det orkade jag inte.


Elliots nappar kom idag med posten. Kan rekomendera er att beställa nappar därifrån!


Däremot har jag kört en hel del tvätt maskiner idag! Hade en stooooor hög med tvätt! Men nu har den krympt. Har dock lite kvar... Och strykning - USCH!


Hannah kom förbi och fikade med mig idag. Vi tog även en sväng förbi Mio och Eurostore. Jag inhandlade två vita tavellister och några vita ramar. Men det finns ju sååå mycket fint! Tänk om man var miljonär!


N kom hit idag, skoj! Hon har varit duktig och hjälpt till att hänga tvätt och även plockat efter maten. Gulligt! =)


Nu på kvällen har jag varit iväg och jobbat någon timma. Skönt med lite extra klirr i kassan :)


Nu är det en sista fika tillsammans  med familen och sedan sängen!

Av Emily - 28 februari 2011 11:07

Nu är vi hemma igen efter en helg tillsammans med familjen Johansson i Kläppen. Vi bodde tillsammans i Micke och Camillas husvagn. Jag trodde det skulle bli trångt men jag tycker inte alls att det var någon fara trots att vi var fyra vuxna och tre barn. 

Vi åkte efter hjärtats jobb på fredagen och fastnade självklart i en massa köer! Det tog en himla tid! Vi kom fram sent på kvällen. Elliot var lite gnällig sista biten men annars gick det bra. Elliot sov med oss i dubbel sängen och det gick över förväntan! Han brukar ha jätte svårt att sova med oss men han var väl så trött :P Första natten när han skulle sova låg han och mös med mig genom att dra mig en massa i håret. Under natten snurrade han runt värre än vad jag brukar. Han armbågade mig i ansiktet och efter ett tag hade han vänt sig och sparkade mig i ansiktet.

Under lördagen tog vi en promenad och åt lunch tillsammans med Camilla och barnen vid backen. På eftermiddagen åkte vi in till Sälen byn och kikade i lite affärer. Kvällen tillbringades i gemensamhetslokalen tillsammans med en massa fler familjer. Vi åt rostbiff, potatis och sås-gott!

Söndagen tillbringade vi genom att kika i affärer, fika och hämta ungar på "fjället" som hade åkt med grabbarna. Eftermiddagen packades et ihop och sedan åkte vi hem. Hemresan gick bra och Elliot var så duktig så! Vi stannade till hemma hos Micke och Camilla för att lasta av hans skoter från kärran och jag fick låna en jacka av Camilla. tack! När vi var hemma hos oss möttes vi av en glad hund och farfar åke. Han hade passta hus och djur åt oss under helgen! Super skönt att ha någon som bor här, en riktig trygghet! Jag gick och la Elliot och han sov som en stock heeeela natten, ja ändå fram till niotiden i morse! Så någon var trött efter resan! :P

Tack snälla Camilla och Micke för att vi fick bo med er och för att ni fixat en massa!!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards