Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Sjukhusbesök

Av Emily - 12 september 2011 12:06

Igår kom H&A för en fika på dagen. Elliot låg då i soffan och sov, han somnade sittandes framför Bilar. Det är en film som går varm just nu, ja den är på mer eller mindre hela dagarna. Det är enda sättet att få lilla E att sitta still. Fast just nu verkar det som att E börjar må bättre, han vill då inte sitta still utan helst av allt leka med sina bilar. 

När Elliot vaknade igår från sin lilla powernap i soffan var han sämre igen tyckte vi och febern ville inte ge med sin trots febernedsättande så vi ringde till Sachsska och de sa åt oss att åka in. Så det blev ytterligare en färd dit, denna gång utan ambulans tack och lov!

Elliot fick vara där med pappa medans jag, Nicole och lilla Wiggeman åkte hem igen. De kollade ögon, hals, öron, lungor och urin och det enda de kunde hitta var ögoninflammation.. Så lilla E fick åka hem igen. Det har varit ytterligare en natt där vi gått upp var 3:e timma för att ge honom febernedsättande.

Men som sagt, nu börjar lilla busiga E bli piggare, vill inte sitta still och hitta på en massa bus så nu ska vi nog testa att trappa ner på Ipren/Alvedon och se vad som händer..

Jag börjar ruttna lite på att vara hemma och inte få röra på mig men det kanske är lika bra då jag inte heller är speciellt kry.. Hoppas bara att Wiggeman slipper detta..!

Nu ska vi nog se till att pyssla lite, komma ifrån Tv'n ett tag!




   En trött Zipper vilar på favoritplatsen.

 
 
Melissa - Mamma Till Två Prinsar

Melissa - Mamma Till Två Prinsar

13 september 2011 07:41

jobbigt när dom små är sjuk :(
å nu när man har två så går de ju nästan inte att komma ifrån att alla får bacillerna men hoppas ni slipper det :)
Kram

http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 31 januari 2012 22:00

Igår var jag med Elliot hos läkaren. Jag hade tagit ledigt från dagis för att vi skulle få lite kvalitetstid efter.   När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan klädde vi på oss för att gå ut med hunden och åka pulka. Vi mötte upp Kristin med hund...

Av Emily - 19 januari 2012 10:11

Har jag sagt att jag har världens bästa familj?!              ...

Av Emily - 17 januari 2012 16:33

Idag fick vi hem vår matkasse från Coop som H fått i julklapp av sitt jobb. Himla smidigt! Så ikväll ska vi testa och se hur första receptet smakar.. Tror jag ska testa den vegetariska lasagnen..   Igår red jag ut på Corita på kvällen. Vi skritta...

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap. Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar o...

Av Emily - 12 januari 2012 22:24

Sitter och försöker skriva ihop ett nytt CV, vilket INTE är det lättaste! Jag har jätte svårt att komma igång och även att få det bli bra. Det här med att skriva och formulera sig är inte riktigt min starka sida. Ja, vi får se hur det hela slutar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards