Alla inlägg den 19 september 2011

Av Emily - 19 september 2011 21:46

Helgen som varit spenderade vi på Västkusten. Tanken var att vi skulle åkt helgen innan men lilla Elliot var ju så dålig då. Denna helg var han fortfarande hängig men feberfri så vi bestämde oss för att åka. Vilket jag är glad för!

Vi åkte i torsdags och kom fram framåt natten. Vi har alltid haft utedass där förut men nu är det renoverat, kommunalt vatten och avlopp draget och vattentoalett instalerad inne, vilken lyx! Har inte stört mig på utedass förut, tycker snarare att det är mysigt men det var faktiskt rätt skönt att slippa gå ut på kvällen, speciellt med tanke på hur kallt det var där. En natt var det frost.. En annan sak som var skönt var att det numera finns en riktig spis, ugn och köksfläkt! Underlättar när man är fler där. 


Under fredagen åkte jag, Wigge, mormor och morfar in till Strömstad för att handla mat och besöka min morfar och mormors grav. Vi planterade om på graven. Prydnadskål och flerfärgad ljung vilket blev fint! Inne i staden köpte vi mat, underbart goda räkor, makrill och inlagd strömming (inte min favorit) Undertiden var Elliot hemma med sin pappa i stugan och vilade :P Tröttmössor! Det blev en ganska tidig middag med räkor och makrill - Mmmm! Och en promenad efter maten. Myys! Vi åt även lite kex och ost på kvällen :)


På lördagen åkte hjärtat, ungarna och jag till Nordby för att kika lite i affärer. På kvällen kom min vän Linn förbi oss! Jätte mysigt! Otroligt kul att se henne. Vi lekte tillsammans under somrarna när vi bodde på landet. Trisst att man ses så himla sällan bara!


Inge och Åse kom förbi på söndagen innan vi skulle åka (min morfars bror och fru) Vi åt rabarberpaj med glass och drack kaffe (usch så onyttig denna helg blev..) Ungarna fick varsin fin body och vi en burk med hemgjord honung. Tack snälla! 


Bilresorna gicvk bra och ungarna var superduktiga! De sov mest hela tiden :) *peppar, peppar* verkar ingen av dom vara åksjuka som sin mamma! Håller tummarna för att som slipper det!



Ovido - Quiz & Flashcards