Alla inlägg den 6 september 2011

Av Emily - 6 september 2011 21:06

Här hemma går allt för runt! Det är fullt upp hela tiden! Tänkte att jag skulle uppdatera lite för den som är intresserad..


Elliot har börjat på dagis. Han tycker det är roligt men de sista dagarna har han varit lite ledsen när jag har lämnat honom. Lite jobbigt känns det att lämna iväg honom när jag ändå är hemma med Wiggeman men jag tror det är nyttigt för Elliot. Dels får han träffa och leka med andra barn och dels blir han aktiverad på ett annat sätt än vad jag kan ebjuda just nu. "Fröknarna" på hans avdelning är jätte gulliga och jag känner mig nöjd och trygg med att lämna honom med dom.


Jag har försökt ta minst en ordentlig promenad varje dag nu för att komma igång, superskönt!


En annan sak som har hänt är att vi tagit hem hästarna igen. Efter att ha gått några månader på bete är dom nu väldigt tjocka och glada! Nu ikväll va jag nere och mockade hagen och fyllde upp med halm i skjulet. Kände att det var dags då det är rätt blött i hagen. Nu har de iaf ett torrt och mjukt ställe att sova på/i.


Tja, vad har hänt mer? Vi har varit på kräftkalas/30 års fest/2 års kalas för Walle och lilla Tyra vilket var himla trevligt! I helgen som var firade vi min lillebror ute på Gålö. Vi passade på att sitta ute i solen och äta våfflor. Vi var även på Högsta och kollade på folkrace tävlingen. Elliot var helnöjd när han fick se bilarna och lilla Wigge var nöjd när han låg i bärselen på min mage med öronskydden.


Idag blev det dessvärre ingen långpromenad utan jag passade på att storstäda här hemma. Tvättat, skurat toaletterna, dammtorkat, dammsugit och skurat golven så nu doftar det gott här hemma igen :)


           

Ovido - Quiz & Flashcards