Alla inlägg den 10 september 2011

Av Emily - 10 september 2011 22:51

Här hemma har det varit sjukstuga de senaste dagarna. Elliot har varit hemma sedan i onsdags från dagis och varit hängig.

Torsdagen spenderades i soffan tittandes på Bilar, vi la lite puzzel och ritade. I fredags tyckte jag att han verkade bättre så vi åkte till Coop för att handla alvedon och blöjor. Efter att ha gått förbi fruktdisken och Elliot fått en banan gick vi mot blöjorna och helt plötsligt hör jag att han låter konstigt, jag titar efter och får se att han krampar! Jätteläskigt! Jag slänger påsen jag lagt ner frukt i och "plippdosan" på golvet i affären medans jag ringer 112 och springer mot utgången. När jag kommit ut ut butiken börjar hans kramp att ge med sig men han är inte alls kontaktbar men som tur va hörde jag sirenerna från anbulansen. När de kommer fram visar det sig att det är samma gulliga kvinna som var med sist då Elliot hade feberkramper och hon könde igen oss. Fick ringa mamma och be henne om hjälp med Wigge, bilen och barnvagnen. Hon och pappa kom på en gång och tog hand om Wiggeman medans jag åkte med Elliot till sjukhuset. Under färden får E kramplösande och febernedsättande för han småkrampar hela tiden.

När vi kommer fram körs min lilla kille in på båren till ett akutrum med en massa mönniskor. Där togs fler prover och han får mer febernedsättande. 

Vi fick sitta i ett övervakningsrum ett tag och innan vi fick åka hem fick mitt duktiga hjärta en piggelin av en sköterska. Först var den kall och läskig men efter att ha sugit lite på den upptäcker han att den faktiskt var riktigt god. När vi väl får lämna sjukhuset och väntar på att H ska hämta oss gick vi till Pressbyrån och köpte en smothie till Lilleman och en dricka til mig. 

Väl hemma igen fick E ett till anfall men denna gång stannade vi kvar hemma då krampen gav med sig. Resten av kvällen fick han sitta i soffan med oss och mysa och sen sov H med honom i soffan för att verkligen kunna ha koll på honom.

Idag är han fortfarande hängig och han får alvedon och Ipren om vart annat för att hålla febern nere. Dessvärre verkar det som att han fått ögoninflammation i båda ögonen också :( Stackars lilla E!

Jag har vaknat under natten och haft feberfrossa och Hjärtat är hängig. Nicoles föskylning låter lite bättre iaf! :)

Under dagen har jag gjort om hagen och öppnat upp så de fått mer gräs. Gjirt iordning en hemmagjord höhäck, skurat badkaret och pysslat med en smutsig och lurvig Corita. Jag och N har även varit och handlat på Coop. Och just nu sitter jag och N i soffan, hjärtat ligger och sover bredvid, Wigge sover i sin Babysitter och lilla Elliot i sin säng med öppen dörr, tänd lampa och en mamma som springer upp och ner för att kolla att han är Ok.


Nu hoppas vi på att hela familjen mår bättre snart! Men det var väl kanske väntat efter att Elliot började på dagis - Baciluskerna kommer som en brev på posten.. 


Gokväll!

Ovido - Quiz & Flashcards