Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

MVC & BVC

Av Emily - 14 juni 2011 12:09

Igår flrmiddag åkte jag hem till Johanna för att umgås lite. Kul att se henne igen och ungarna. Frank har blivit så stor och han är otroligt söt!! Lea hade kompis på besök och lekte för fullt. Elliot var lite med tjejerna men var lite småkinkig och trött så han fick vara med mig. Inte så skoj att sitta i knät men det gick OK. Vi blev bjudna på korv med bröd till lunch vilket vi tackar för :)


Sen bar det iväg till MVC. Elliot somnade väldans fort i bilen så jag bar över honom till vagnen då vi var framme. Passade perfekt då jag fick lite lugn och ro när vi var inne på MVC. Nu är pyret fixerat och ligger som han ska, men långt ner så jag blev tillsagd att knipa till åtminstonde midsommar. Dessutom ska jag ta det lugnt nu.. Vilket inte alltid är det lättaste! :P Men bara för att hon ha som hon gjorde går jag väl över tiden, det skulle inte förvåna mig!


Efter MVC hade jag lite tid att slå ihjäl innan BVC besöket. Hade egentligen tänkt gå till någon park så Elliot hade fått leka men han sov ju förtfarande. Jag knallade över till Babyland och kikade lite istället. Har hittat en smart sak jag vill ha till min vagn, får se om jag införskaffar en sådan. Kollade även på bilbarnstolar till Elliot, men vad dyrt det är!!


BVC besöket gick bra men Elliot var inte så munter då han blev väckt. Sprutan var inte heller någon höjdare! Men det fanns ju en del rliga leksaker att leka med som tur var! "BVC-tanten" frågade en massa, ex hur många ord Elliot kan säga. Vad ställd jag blev! Det är något som jag inte direkt räknat på.. Pratar gör han och har en hel del "egna" ord för saker men hur många ord.. Ja, det var då inte det lättaste :P


Sen åkte vi hem till Smackie som låg och sov. Tror det är löpdags snart så hon är himla låg just nu, dessutom har det varit så varmt att hon mest vill sova hela tiden. Vi tränade iaf lite vilket gick bättre än förväntat (inte alltid lätt med två hormonkossor i huset..) Framförallt tyckte hon det var kul, till min stora förtjusning! :D Ser fram emot en kastrering/sterilisering på henne! Hoppas på att det kommer bli lite bättre efter det..!


På kvällen efter att jag nattat Lilleman åkte jag till sommarhagen för att fixa den tillsammans med Veronica. När vi går där inser vi att det var mer att göra med den än vi trott.. Men snart hoppas vi på att kunna låta våra pollar "gå på semester". Fast det gör dom redan men betet börjar sina i våra små skithagar - tyvär!



Bild från förra sommaren på betet... Då fina Poppan fortfarande fanns..!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 31 januari 2012 22:00

Igår var jag med Elliot hos läkaren. Jag hade tagit ledigt från dagis för att vi skulle få lite kvalitetstid efter.   När vi kom hem åt vi lite lunch och sedan klädde vi på oss för att gå ut med hunden och åka pulka. Vi mötte upp Kristin med hund...

Av Emily - 19 januari 2012 10:11

Har jag sagt att jag har världens bästa familj?!              ...

Av Emily - 17 januari 2012 16:33

Idag fick vi hem vår matkasse från Coop som H fått i julklapp av sitt jobb. Himla smidigt! Så ikväll ska vi testa och se hur första receptet smakar.. Tror jag ska testa den vegetariska lasagnen..   Igår red jag ut på Corita på kvällen. Vi skritta...

Av Emily - 15 januari 2012 21:52

Haft en mycket trevlig helg i goda vänners sällskap. Fredagen tillbrinages hemma hos Veronica, Peter och barnen. De bjöd på fondue och vi satt och åt länge, länge. När barnen hade ätit klart gick de ner och lekte tilsammans så vi kunde sitta kvar o...

Av Emily - 12 januari 2012 22:24

Sitter och försöker skriva ihop ett nytt CV, vilket INTE är det lättaste! Jag har jätte svårt att komma igång och även att få det bli bra. Det här med att skriva och formulera sig är inte riktigt min starka sida. Ja, vi får se hur det hela slutar! ...

Ovido - Quiz & Flashcards