Alla inlägg den 15 december 2010

Av Emily - 15 december 2010 20:08

Idag var jag och Lilleman på BVC för vaccination, vikt och längd. Sprutorna han fick i låren gjorde ont! Det kom lite ledsna toner från honom men sedan var det bra igen. Jag passade på att åka dit lite tidigare så han fick leka lite innan vi skulle in, vilket uppskattades!

Vikt: 8680gr

Längd:73cm

 

Efter det åkte vi till farmor för lite lunch. Vi åt kassler och potatis, sen var det glass och fika på det. Oj, så mött jag var efter det!! Jag hjälpte farmor att städa när jag var där. Medans jag dammsög lekte Elliot och farmor tillsammans :)

  

    

 

Det är inte bara jag och Elliot som tycker om att vara hos min farmor, Smackie med! Hon fick en tallrik med potatis, leverpastej, riven ost och bröd plus lite annat smått och gott. (behöver jag säga att hon har g¨ått och fisit illa resten av dagen!) Även Elliot var generös och delade med sig..

 

 

Efter besöket hos farmor åkte jag och handlade några till julklappar och sedan åkte jag hem till Jeanette och Andine. Där fick vi kaffe och lussebulle (jättegoda!) och barnen lekte tillsammans. Jag kollade även på en hundbädd de hade och tog med den hem. Så nu har Smackie fått en ny säng. En som går att tork av!

 

Ja, roligare än så har dagen inte varit!

Ha det! 

Ovido - Quiz & Flashcards