Alla inlägg den 11 december 2010

Av Emily - 11 december 2010 22:33

Dagen började lugnt. H åkte iväg och lagae lastbilen medans jag och Elliot var hemma och mös lite på förmiddagen. Vi tog puklan ner till hästarna när vi hade vaknat och matade dom. Elliot gillar verkligen att åka pulka! Han sitter med ett stort leende! :)

 

När hjärtat kom hem åt vi korv med bröd och sen gick jag ner till hästarna för en tur i snön. Idag var Corita inte riktigt lika pigg men nöjd att få komma ut. Hon är dock stel efter att ha stått så mycket men mjuknade efter ett tag och fick till och med med sig ryggen bitvis! Jag blev riktigt förvånad när det hände eftersom hon brukar ha riktigt svårt för det med tanke på hennes stela bakben och att hon lätt "knäpper av". Vi tog och travade två korta sträckor allt som allt och hon kändes helt ok. Nu hoppas jag bara på att kunna hålla igång henne och att inget händer... *peppar, peppar!!!*

 

Hannah och Ante var förbi och fikade. SKoj at se dom! Hannah fick sina saker från Ikea som jag handlade när jag var där.

 

När de åkt la vi oss på soffan och Lilleman sov i sin säng. Jag lyckades somna och när jag vaknade igen var det dags att åka hem till Mia och Awe på middag.

 

Maten var jätte god och sällskapet kanon! Smackie var nöjd som fick leka med deras hundar och innan vi skulle åka låg hon tillsammans med alla tre i soffan.. Framsteg!

 

Nu är det lite mys i soffan som gäller tillsammans med min stora kärlek!  

Av Emily - 11 december 2010 09:43

 Varit ute och ridit i snön nu i någon dag. Så skönt att kunna rida på kvällen och ändå se något. Det är fördelen med all snö, det lyser upp! Första ridturen var Corita lite lagom pigg! Vi red genom skogen och hon hoppade gladerligen över dike efter dike ch försökte dessutom göra några stooora glädjeskutt efter. Härligt att känna att hon var så glad!

Känner idag att jag har lite, lite träningsvärk men det kan enkelt§ botas med ytterligare en ridtur :)

Försökte få med mig Smackie på en ridtur för någon dag sedan men det ville hon inte! Det var för mycket snö tydligen.. Lat hund!!

 

Elliots energi har börjat komma tillbaka, han är sjövild precis som han ska vara! :)


                  

Ovido - Quiz & Flashcards